All You Need Is Love scoort ruim twee miljoen kijkers

Het is bijna een traditie te noemen; de kerstspecial van All You Need Is Love. Op kerstavond, de avond voor kerst, zond RTL 4 de kerstspecial van het liefdesprogramma uit. Ruim drie uur lang kon de kijker genieten van All You Need Is Love.

In totaal bleven er dan ook zeker 2.305.000 miljoen mensen thuis voor deze kerstspecial. Met deze kijkcijfers staat All You Need Is Love bovenaan in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor RTL 4 komt uit op 34,8 %. 

Op NPO 1 kon de kijker genieten van André Rieu. De muzikant was te zien in zijn kerstshow in Londen. Ruim anderhalf uur lang waren de mooiste kerstnummers te horen het orkest van Rieu. Direct na het NOS Journaal van 20.00 uur schakelden hier 1.344.000 mensen voor in. Hiermee staat Rieu op plek vier in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor AVROTROS komt uit op 19,9 %.

Direct na het concert van Rieu was de tweede aflevering van Dit was het nieuws te zien. Vorige week maakte het satirische nieuwsprogramma een mooie comeback met ruim één miljoen kijkers. Zondagavond rond 22.00 uur keken er wel minder, namelijk 768.000 mensen naar de tweede aflevering. Hiermee komt Dit was het nieuws uit op plek zes in het kijkcijferoverzicht. AVROTROS ziet een marktaandeel binnen komen van 11,4 %.

NPO 2 stond ook in het teken van kerst. Zo zond de publieke omroep om 21.10 uur Joris’ kerstboom uit. Hier keken in totaal 238.000 mensen naar. De concurrentie van zowel NPO 1 als RTL 4 was gewoon te groot. Deze kijkcijfers leverden Joris geen plek op in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor KRO-NCRV komt uit op 3,4 %.

Bij NPO 3 stond een groot deel van de avond in het teken van Serious Request. Rond 19.25 uur schakelden er 330.000 mensen in voor het verslag van de laatste dag van het Glazen huis in Apeldoorn. Er is een bedrag opgehaald van € 5.026.144,-.

Direct na Serious Request was een documentaire uit van George Michael uit. Het is vandaag (eerste kerstdag) precies een jaar geleden dat de zanger van Last Christmas plotseling overleed. In de documentaire was het leven van de bekende zanger te zien. In totaal keken hier zeker 318.000 mensen naar. Hiermee ziet de NTR een marktaandeel binnen komen van 4,8 %.

SBS6 deed het rustig aan op de avond voor kerst. Vanaf 18.25 uur was de kerstfilm Home Alone 3 te zien. In deze film zijn onder andere Olek Krupa en Scarlett Johansson te zien. Het is een film die niets te maken heeft met de eerste twee delen van Home Alone. Maar toch ook weer wel, want het draait om een jongetje die alleen thuis is rond de kerstdagen. In totaal keken er zeker 473.000 mensen naar de kerstfilm. SBS6 scoort hiermee een marktaandeel van 9,3 %.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *