NPO1 blijft sterk op de zondag

NPO1 blijft sterk op de zondag

Geschreven door Sebastiaan Boers Laatste update:

De zondagavond is voor de NPO1 een goede avond. De gehele top 5 is voorzien van een plek in de kijkcijfer top 25 die Stichting kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.

De grote winnaar van de zondagavond was Studio Sport Eredivisie. Hier keken maar liefst 2.803.000 mensen naar. Hiermee haalt het sportprogramma een marktaandeel binnen van 51,3 % voor de NOS. Studio Sport Eredivisie staat hiermee op plek 1 in de kijkcijfer top 25.

Het Journaal van 20.00 uur werd ook door veel mensen bekeken. In totaal keken 2.738.000 mensen naar Journaal. De NOS behaalde hiermee een marktaandeel van 45,3 % binnen.

De kennisquiz van de NCRV, Een tegen 100, scoort iedere week enorm goed. Afgelopen zondag werd de quiz door 1.968.000 mensen bekeken. Caroline Tensen haalde hiermee een marktaandeel binnen van 28,1 %. Een prima score voor de NCRV. Een tegen 100 staat hiermee op plek 3.

Direct na Een tegen 100 was het weer tijd voor het programma Tussen Kunst en Kitsch. Het AVRO-programma weet ook goed te scoren. Er keken 1.767.000 mensen naar dit kunstprogramma. De AVRO haalt hiermee een marktaandeel binnen van 27,1 %. Tussen Kunst en Kitsch hiermee op plek 4.

De top 5 wordt afgesloten met een ander sportprogramma, namelijk Studio Sport. Hier keken 1.060.000 mensen naar en met deze score haalt de NOS een marktaandeel van 18,7 % binnen. De gehele top 5 zijn programma's van de NPO1. De concurrentie had het nakijken.

Concurrent RTL 4 kwam met een nieuwe serie, Secrets and Lies. De serie is niet goed bekeken. In totaal zagen ruim 581.000 mensen de serie bij RTL. Hiermee haalt RTL een marktaandeel binnen van 8,4 %. Secrets and Lies staat hiermee op plek 13 in de kijkcijfer top 25.

Concurrent SBS6 heeft duidelijk betere cijfers. Het was de tweede vernieuwde zondagavond voor de zender. De kijkcijfers laten een lichte, maar positieve, groei zien. Naar het programma Red mijn vakantie keken 781.000 mensen. Hiermee haalt SBS een marktaandeel binnen van 11,7 %.

Direct na Red mijn vakantie begon de tweede aflevering van Bonje met de buren. Ook hier was een lichte stijging in te zien. In totaal keken er 788.000 mensen naar het programma. Dit zijn ruim 40.000 meer kijkers dan vorige week. Hiermee staat Bonje met de buren op plek 8 in de kijkcijfer top 25.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die dagelijks gepubliceerd worden door Stichting kijkonderzoek op haar website.