‘RTL Boulevard ondergaat geen grote veranderingen’

‘RTL Boulevard ondergaat geen grote veranderingen’

Geschreven door Daniël Schalk

Nu de tv-kijkers Shownieuws na vele make-overs weer heeft teruggevonden gaat het met concurrent RTL Boulevard minder goed, dat meld het AD. ‘Het rommelt bij RTL Boulevard’ kopt het Algemeen Dagblad woensdag. “RTL Boulevard is toe aan verjongingskuur”, aldus de krant.

Het programma van Albert Verlinde is flink wat kijkers kwijtgeraakt en de gemiddelde leeftijd van de kijker stijgt. De kijkers daalde afgelopen tijd van gemiddeld ruim 1 miljoen kijkers naar nog geen 900 duizend en de gemiddelde leeftijd steeg van 49 naar 53 jaar, terwijl RTL Boulevard zich richt op 20- tot 49-jarigen.

Op de vraag van Showbizznetwork aan RTL of er grote veranderingen bij RTL Boulevard zullen plaatsvinden antwoord RTL: “Dat is echt een storm in een glas water hoor.” RTL vervolgd: “De kijkcijfers zijn al jaren stabiel en al sinds de start in 2001 kijken we regelmatig of we binnen de formule accenten moeten verleggen. Dat is door de jaren heen ook gebeurd om zo voorop te kunnen blijven lopen.”

Albert Verlinde laat via RTL Boulevard aan Showbizznetwork weten: “Ik begrijp dat er onrust is als er steeds nieuwe mensen over de vloer komen. Maar het programma is altijd in beweging en veranderingen gaan geleidelijk.”

Volgens het AD wil RTL Boulevard de 20- tot 49-jarigen weer bereiken door YouTube-sterren zoals Enzo Knol in te zetten. “Eind van de zomer moet er een plan van aanpak liggen”, sluit de krant af.

Bekijk RTL Boulevard op TVblik.nl/rtl-boulevard