Bijna 1,9 miljoen kijkers voor finale K3 Zoekt K3

Bijna 1,9 miljoen kijkers voor finale K3 Zoekt K3

Geschreven door Daniël Schalk Laatste update:

Er keken vrijdagavond 1.892.000 mensen naar de uitslag in de finale van K3 Zoekt K3 waarin de Vlaamse Marthe, de Nederlandse Klaasje en de Vlaamse Hanne werden benoemd tot de nieuwe samenstelling van K3. Naar de volledige uitzending keken vrijdagavond 1.255.000 mensen.

De uitslag haalt voor SBS6 een marktaandeel van 32,0 procent en derde plaatst in de Kijkcijfer Top 25 binnen. Het marktaandeel voor de volledige uitzending van K3 Zoekt K3 komt uit op 17,5 procent. De finale staat in de Kijkcijfer Top 25 op de achtste plaats, vijf plekken onder de uitslag van finale.

De Nederlandse Jindra, Klaasje en Lisa en de Belgische Hanne, Lauren en Marthe streden in de grote finale om een van de drie plekken in K3. Marthe, Klaasje en Hanne lieten in de finale Jindra, Lisa en Lauren achter zich. Josje, Kristel en Karen hebben de K3-fakkel nu definitief doorgegeven.

De finale van K3 Zoekt K3 werd afgesloten met het eerste optreden van de nieuwe K3. Marthe, Klaasje en Hanne zongen vrijdagavond de single 10.000 luchtballonnen. Het eerste album van de nieuwe samenstelling van K3, die op 18 december uitkomt, draagt dezelfde naam als de single.

K3 Zoekt K3 is de afgelopen weken enorm gestegen in de kijkcijfers. Nadat de eerste drie auditie-uitzendingen 955.000, 912.000 en 989.000 kijkers trokken, stortte de kijkcijfers bij de vierde uitzending in door de start van het zesde seizoen van de RTL4-show The Voice of Holland.

De vierde uitzending trok slechts 450.000 kijkers. De weken daarna gingen de kijkcijfers alleen maar ophoog. De twee bootcamp-uitzendingen trokken 556.000 en 690.000 kijkers. Daarna trok de eerste liveshow 746.000 kijkers. Naar de tweede en derde liveshow keken 626.000 en 808.000 mensen.

The Voice of Holland trok vrijdagavond tegenover de finale van K3 Zoekt K3 2.204.000 kijkers op RTL4. Het marktaandeel voor de talentenjacht komt uit op 30.2 procent. De politieserie Flikken Maastricht trok vrijdag 1.766.000 kijkers, goed voor 23.3 procent marktaandeel voor AVROTROS.

Hoeveel mensen er in België naar de finale keken wordt aanstaande maandag pas bekendgemaakt. De Vlaamse tv-zender VTM trok tot nu toe drie keer net onder de miljoen kijkers. Naar de andere zes uitzendingen van K3 Zoekt K3 keken in België tussen de 1.067.651 en 1.195.328 mensen.

Bekijk K3 zoekt K3 op TVblik.nl/k3-zoekt-k3