Brugklas meest gestreamde NPO-programma

De AVROTROS-serie Brugklas is voor het derde jaar op het rij het meeste gestreamde NPO-programma. Dit blijkt uit cijfers van Adobe Analytisch. Brugklas heeft in deze drie jaar een enorme groei in het aantal streamstarts gemaakt van 9 miljoen in 2015 tot 18,1 miljoen in 2017. Het programma doet het niet alleen online goed, ook online scoort het programma enorm.

Op Instagram heeft het programma ruim 223.000 volgers daarmee komt de jeugdserie op nummer 1 in de lijst van Nederlandse merken in de categorie media, tv-programma, volgens de Brand Engagement Index.

In Brugklas wordt een vaste groep brugklassers gevolgd tijdens het eerste jaar van de middelbare school. De ontroerende, grappige, aangrijpende of spannende schoolverhalen worden op een realistische en directe manier in beeld gebracht. Binnenkort starten de opnames van het zevende seizoen.

Foto: AVROTROS / Michel Schnater

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *