&Chantal sluit seizoen af met 600.000 kijkers

&Chantal sluit seizoen af met 600.000 kijkers

Geschreven door Sebastiaan Boers

Zaterdagavond was de laatste aflevering van &Chantal te zien. In deze show van Chantal Janzen schoven onder andere Carlo Boszhard en Gerard Ekdom aan. Iedere week wist Chantal de Bekende Nederlanders (BN-ers) de nodige vragen te stellen. Dit keer was Chantal pas om 22.00 uur te zien. Dat zorgde ervoor dat Chantal zeker 661.000 kijkers wist te bereiken.

Een week geleden keken er nog 1.172.000 kijkers naar &Chantal. Vorige week had Chantal nog geluk dat Oh wat een jaar nog te zien was. Daar keken vorige week 1.852.000 mensen naar. Dit programma van Linda de Mol was vorige wee voor het laatst te zien. Met de huidige kijkcijfers staat Chantal op plek tien in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor RTL 4 komt uit op 11,7 %. 

Oh wat een jaar was dus niet te zien. Dit 'gat'  werd opgevangen door een voorstelling van Phillipe Geubels. Zijn theatervoorstelling, Made in Belgium, werd bekeken door 932.000 kijkers. Dat zijn er een stuk minder kijkers dan een week eerder. Met deze kijkcijfers staat Phillipe op plek acht in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor RTL 4 komt uit op 15,9 %.

Doordat &Chantal een half uur later te zien was, had De kwis meer kijkers. De quiz met Paul de Leeuw was al om 21.30 uur te zien. In deze aflevering was Paulien Cornelisse te gast. Deze aflevering werd zaterdagavond bekeken door 1.266.000 kijkers. Een week eerder keken er 1.107.000 kijkers. Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat Paul op plek drie in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor BNNVARA komt uit op 21,0 %.

Voordat Paul te zien was met De kwis, was Jan Smit te zien. Zijn programma met de verborgen camera, Sorry voor alles, is geen kijkcijferhit. Zaterdagavond, direct na het NOS Journaal van 20.00 uur, keken er wel ineens 941.000 mensen naar dit programma. Een week eerder keken er 624.000 kijkers. Hiermee staat Jan op plek zeven in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor AVROTROS komt uit op 16,0 %.

Bij SBS6 was de film Paddington te zien. Deze film maakte haar debuut op televisie. In deze film speelt de beer Paddington de hoofdrol. Daarnaast zijn ook Tim Downie, Madeleine Worrall en Lottie Steer te zien. Bij SBS9 kon de kijker de Nederlandse versie bekijken. Rond 20.30 uur wist SBS6 zeker 461.000 kijkers te bereiken. Daarnaast wist SBS9 ook nog eens 80.000 kijkers te bereiken. Hiermee scoort deze film, uit 2014, een marktaandeel van 7,7 %.

Naast De kwis op de derde plek, bestaat de top drie verder nog uit het NOS Journaal van 20.00 uur met 1.919.000 kijkers op de eerste plek en uit de Kassa van BNNVARA met 1.395.000 kijkers op de tweede plek.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert. 

Foto: RTL / William Rutten