De Luizenmoeder stijgt verder naar 2,4 miljoen kijkers

De derde aflevering van de populaire serie De Luizenmoeder trok 2.435.000 kijkers op tv-zender NPO 3. De comedyserie van AVROTROS was zondag het best bekeken programma op de Nederlandse televisie en haalde op prime time een marktaandeel van 29,5 procent binnen.

De serie is een enorm succes. De Luizenmoeder ging twee weken terug van start met 750.000 kijkers, maar online keken er nog eens 844.000 mensen naar de serie. Vorige week trok de tweede aflevering 1,4 miljoen kijkers op NPO 3 en werd de serie online meer dan 1,2 miljoen keer teruggekeken.

NPO 3 was met De Luizenmoeder te sterk voor haar concurrentie. De politieserie Moordvrouw trok tegenover De Luizenmoeder 967.000 kijkers op RTL4. Vorige week keken er 1.149.000 mensen naar de serie. Ook NPO 1 leverde kijkers in. De Curling Quiz zakte van 1.028.000 naar 886.000 kijkers.

Niet alleen De Luizenmoeder deed het zondagavond goed op NPO 3. Na de comedyserie trok de politieserie Smeris 622.000 kijkers, goed voor 9,1 procent marktaandeel. Daarna trok de start van het nieuwe seizoen van Zondag met Lubach 1.125.000 kijkers, goed voor 18,8 procent marktaandeel.

Foto: AVROTROS

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *