Het Wilde Oosten’ en ‘Expeditie Robinson’ best bekeken programma’s in core doelgroep RTL 5

Het Wilde Oosten’ en ‘Expeditie Robinson’ best bekeken programma’s in core doelgroep RTL 5

Geschreven door Pieter Jongsma Laatste update:

[caption id="attachment_6555" align="alignleft" width="300"] Foto; William Rutten/RTL[/caption]

De RTL 5-programma’s ‘Het Wilde Oosten’ en ‘Expeditie Robinson’ gingen gisteravond zeer goed van start. In de core doelgroep van de zender (20-34 jaar) waren de programma’s het best bekeken en behaalden marktaandelen van respectievelijk 18,8 procent en 22,5 procent. In 6+ behaalden de programma’s respectievelijk 577.000 en 855.000 kijkers.

Paul Cormont, programmadirecteur van RTL 5: “Ik ben erg tevreden over de cijfers die wij tot nu toe hebben gehaald in de startweek van het seizoen, die altijd boordevol nieuwe programma’s zit. Vooral ‘Het Wilde Oosten’ was spannend omdat het niet te voorspellen is hoe de sympathieke Achterhoekse vriendengroep wordt ontvangen. De cijfers bewijzen dat dat wel goed zat.”

Andere programma’s die afgelopen week startten, gingen eveneens heel goed van start. Op maandag waren dat ‘Samantha en Michael Willen Rust In De Tent’ en ‘Holland’s Next Topmodel’ met marktaandelen van respectievelijk 10,5 procent en 14,6 procent in 20-34 jaar. Op dinsdag wisten Britt & Ymke met hun nieuwe programma ‘Waar Rook Is … Zijn Britt & Ymke’ een aandeel te behalen van 12,0 procent en het nieuwe seizoen van ‘Zon, Zuipen, Ziekenhuis’ startte met 11,8 procent.

Komende zondag (1 september) kan de kijker weer genieten van een nieuw seizoen van ‘So You Think You Can Dance’ en op maandag 2 september gaat de nieuwe vooravond van RTL 5 van start met achtereenvolgens ‘Tattoo Stories’ (18.30 uur), ‘Even Krap Bij Kas’ (19.00 uur) en ‘112 Ooggetuige’ (19.30 uur).