Wie is de mol? blijft ijzersterk op de zaterdagavond

Wie is de mol? blijft ijzersterk op de zaterdagavond

Geschreven door Sebastiaan Boers

Het spelprogramma van AVROTROS, Wie is de mol? blijft populair. Dat blijkt wel aan de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert. De vierde aflevering van het spelprogramma werd bekeken door 2.366.000 mensen. Dat aantal ligt bijna gelijk aan een week eerder.

Vorige week keken er namelijk 2.393.000 mensen naar de derde aflevering. Met deze kijkcijfers staat Wie is de mol? op de eerste plek in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor AVROTROS komt daarbij uit op 32,7 %.

Ook wist het praatprogramma over Wie is de mol? weer veel kijkers te bereiken. Rond de klok van 21.30 uur, kon de kijker zappen naar NPO 3. Bij de publieke zender stond de vierde aflevering van Moltalk geprogrammeerd. Hier keken in totaal weer 910.000 mensen naar. Een week eerder keken er ook al 802.000 mensen naar het praatprogramma. Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat Moltalk op de tiende plek in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor AVROTROS komt uit op 17,2 %.

Recht tegenover Wie is de mol? stond Linda de Mol klaar. Zij presenteerde een nieuwe aflevering van haar kennisquiz, Weet ik veel. Hier keken rond 20.00 uur weer 1.474.000 mensen naar. Dat zijn er iets minder dan een week eerder. Vorige week keken er namelijk 1.578.000 mensen naar Weet ik veel. Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat Linda op de vierde plek in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor RTL 4 komt daardoor uit op 21,2 %.

Daarna nam de liefdesdokter van RTL het stokje van Linda over. Rond de klok van 21.30 uur zaten er weer 1.476.000 mensen klaar voor All you need is love. Dit programma over niets anders dan liefde werd wel iets minder bekeken dan een week eerder. Vorige week keken er namelijk 1.635.000 mensen naar All you need is love. Met de huidige kijkcijfers staat Robert ten Brink op de derde plek in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor RTL 4 komt daardoor uit op 25,2 %.

Helaas zijn er ook verliezers op de zaterdagavond. Direct na de 2.366.000 kijkers voor Wie is de mol? zakten de kijkcijfers voor NPO 1 behoorlijk in. De vierde aflevering van Wie steelt mijn show? van Paul de Leeuw wist slechts 747.000 mensen te bereiken. Een week eerder keken er nog 850.000 mensen naar de nieuwste zaterdagavondshow van Paul. Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat Paul op de twaalfde plek in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor de VARA komt uit op 11,9 %.

SBS6 zette de trend met een animatiefilm voort. Deze week zond SBS6 de Disneyfilm Ratatouille uit. In totaal wisten weer 242.000 mensen deze film te vinden. Zuster zender SBS9 zond de originele versie uit. Daar keken in totaal zeker 133.000 mensen naar. Bij elkaar opgeteld wist SBS in totaal 375.000 mensen te bereiken met deze Disneyfilm. Met de kijkcijfers voor Ratatouille ziet SBS6 een marktaandeel binnen komen van 5,6 %.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert. 

Bekijk Wie is de mol? terug via TVblik.