Wie is de mol blijft scoren op de zaterdagavond

Wie is de mol blijft scoren op de zaterdagavond

Geschreven door Sebastiaan Boers

Het spelprogramma van AVROTROS, Wie is de mol? werd zaterdagavond weer goed bekeken. Direct na het NOS Journaal van 20.00 uur zaten er weer 2.393.000 mensen klaar voor de derde aflevering van het nieuwe seizoen. Vorige week zagen 2.493.000 mensen de tweede aflevering van Wie is de mol? Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat het spelprogramma van AVROTROS op de eerste plek in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor AVROTROS komt uit op 32,1 %.

Voor de fans die geen week wilden wachten op aflevering vier, konden zappen naar NPO 3. Daar was rond 21.30 uur de derde aflevering van Moltalk te zien. In dit praatprogramma wordt de aflevering van Wie is de mol? besproken. In totaal zaten er 802.000 mensen klaar voor Moltalk. Dat zijn er iets meer dan een week eerder. Vorige week zaten er namelijk 774.000 mensen klaar voor Moltalk. Met de huidige kijkcijfers staat Moltalk op de dertiende plek in het kijkcijferoverzicht. AVROTROS ziet hiermee een marktaandeel binnen komen van 11,7 %.

Door Wie is de mol? heeft de concurrentie bij de commerciële zenders het spreekwoordelijke nakijken. Rond 20.00 uur keken er 1.578.000 mensen naar Weet ik veel. De kennisquiz van Linda de Mol zag haar kijkcijfers ten opzichte van een week eerder langzaam stijgen. Vorige week ging Weet ik veel nog van start met 1.507.000 kijkers. Linda staat met de kijkcijfers van zaterdagavond de vijfde plek in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor RTL 4 komt hierdoor uit op 21,9 %.

Daarna liepen de kijkcijfers voor RTL 4 weer wat op. De tweede aflevering van All you need is love werd door 1.635.000 mensen bekeken. Dat zijn er iets meer dan een week eerder. Vorige week zaten er 1.631.000 mensen klaar voor de eerste aflevering van het nieuwste seizoen. Het liefdesprogramma van RTL 4 staat, dankzij de huidige kijkcijfers, op de derde plek in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor RTL 4 komt uit op 25,9 %.

Wederom zag Paul de Leeuw zijn kijkcijfers teruglopen. Twee weken geleden ging zijn nieuwe project, Wie steelt mijn show, van start met 1.294.000 kijkers. De tweede aflevering moest het doen met 887.000 kijkers. Zaterdagavond keken er, direct na Wie is de mol?, slechts 850.000 mensen naar de derde aflevering. Hierdoor staat Paul op de twaalfde plek in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor de VARA komt uit op 12,8 %.

SBS6 besloot om weer een animatiefilm uit te zenden. Deze week koos de commerciële zender voor de film Brave. Deze Disneyfilm werd bekeken door 317.000 mensen. Bij SBS9 kon de kijker de originele versie bekijken. Daar keken in totaal 140.000 mensen naar. Helaas staat Brave niet in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor SBS6 en SBS9 komt uit op 6,5 %.

Later op de avond was er een kleine kijkcijferstrijd. Bij SBS6 was Irene Moors te zien met een nieuwe aflevering van Naar bed met Irene. In deze aflevering was André Hazes jr haar gast. In totaal keken er om 23.00 uur nog 418.000 mensen naar de late talkshow. Tegelijkertijd was bij RTL 4 een herhaling van Puur Geluk te zien. Hier keken een week geleden nog 538.000 mensen naar. Zaterdagavond keken er rond 23.00 uur 598.000 mensen naar de herhaling van de woensdagavond.

Puur Geluk staat in het kijkcijferoverzicht en wel op plek achttien. Irene wist plek 24 te veroveren in het kijkcijferoverzicht. In 2016 was de talkshow van Irene nog live. Maar toen keken er minder mensen. Irene kwam niet in de buurt van de 500.000 kijkers. Wel ziet SBS6 een marktaandeel binnen komen van 9,6 %. Voor RTL 4 kwam het marktaandeel uit op 14,7 %.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert. 

Bekijk Wie is de mol? terug via TVblik.