Kassa weet weer de vooravond te winnen

Het consumentenprogramma van BNNVARA, Kassa, wist weer flink te scoren zaterdagavond. Het is voor veel kijkers een vaste prik. Rond 19.00 uur wist Kassa namelijk weer 1.380.000 kijkers te bereiken. Daarmee wist Kassa wederom met gemak haar concurrentie te verslaan. Want de concurrentie kwam niet eens in de buurt van deze kijkcijfers.

Ook Amber van de Belbus ging weer op pad. Dit maal moest zij zelfs in het Duits communiceren. Hiervoor riep zij de hulp in van een soort tussenpersoon. Zo bleek er een pakket ineens te zijn verdwenen. Een Duits postbedrijf ging diep door het stof om een consument te kunnen helpen. Maar het bedrijf die het pakket moest leveren wilde niet voor de camera van Kassa reageren. Dit leverde een teleurgestelde Amber op.

Met het miljoenenpubliek voor Kassa, staat het consumentenprogramma op plek zes, direct achter de TV Kanine, in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor BNNVARA kwam daardoor uit op 27,7 %. Een week eerder wist Kassa de vooravond ook al te winnen. Toen keken er zeker 1.3 miljoen mensen naar Kassa.

Wat deden de concurrenten van Kassa precies? RTL 4 begon haar vooravond met Eigen huis en tuin. Daar keken rond 18.05 uur zeker 605.000 kijkers naar. Daarna keken er rond 18.35 uur zeker 727.000 kijkers naar de weekendeditie van RTL Boulevard. Een week eerder keken er 739.000 en 793.000 mensen naar de vooravond van RTL 4.

SBS6 zond recht tegenover Eigen huis en tuin De 20… uit. Daar keken zeker 359.000 kijkers naar. Daarna was het weer lachen om de home video’s van Wietze de Jager. In totaal keken daar zeker 505.000 mensen naar. Een week eerder moesten er nog meer mensen lachen om de home video’s van Wietze. Vorige week zaterdagavond keken er namelijk 615.000 mensen.

Maar de kijker hoeft niet een week te wachten op de home video’s van Wietze. Want maandag is Lachen om home video’s alweer te zien in de vernieuwde vooravond van SBS6. Op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdagavond is het vrolijke programma ook te zien. Nog even en Lachen om home video’s is straks iedere dag te zien.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *