Kassa weet weer miljoenenpubliek te bereiken

Het is Kassa weer gelukt om veel mensen te bereiken. Het consumentenprogramma van BNNVARA wist zaterdagavond weer 1.035.000 mensen te bereiken. Dat zijn er meer dan een week eerder. Vorige week wist Kassa nog 956.000 kijkers te bereiken. Met de huidige kijkcijfers staat Kassa weer op plek vier in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor BNNVARA komt uit op 31 %.

Kassa besteedde onder andere aandacht aan Eyelove. Dit bedrijf riep zanger Rene Froger in om reclame te maken. Maar het bleek dat Eyelove haar beloftes niet nakomt. De reclame code commissie heeft het bedrijf zelfs op de vingers getikt. De directeur kwam test en uitleg geven aan de tafel van Brecht van Hulten. Hij leek zich van geen kwaad bewust. 

Amber, van de Belbus, probeerde een gedupeerde reizigster bij te staan. Door vervelende omstandigheden werden vliegtickets geannuleerd door KLM. Hierdoor moest de reizigster veel extra kosten maken om thuis te komen. KLM wilde niet op de zaak ingaan. Dus besloot Amber om verhaal te halen bij KLM. Helaas wilde de luchtmaatschappij niet reageren op deze zaak. Het geld heeft de reizigster overigens wel terug gekregen.

Tot slot was er nog een supermarkttest. In deze test werden verschillende supermarkten getest. De duurste supermarkt werd Albert Heijn. Op plek vier is Aldi geëindigd. Op de derde plek is de Lidl geëindigd en op plek twee staat Coop. De goedkoopste supermarkt werd, net als vorig jaar, de Jumbo.

Recht tegenover Kassa wisten de andere zenders lang niet zoveel kijkers te bereiken. RTL 4 startte haar zaterdagavond met 302.000 kijkers voor Eigen huis en tuin. Daarna keken er nog 331.000 mensen naar de weekendeditie van RTL Boulevard. SBS6 wist maar 189.000 mensen te bereiken met de home video’s van Wietze de Jager.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.

Foto: Lilian van Rooij

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *