Kassa weet weer ruim 900.000 kijkers te bereiken

Ook op Bevrijdingsdag was er tijd voor Kassa. Het consumentenprogramma van BNNVARA was ook op deze dag live te zien op NPO 1. Ondanks het mooie weer schakelden er om 19.05 uur weer zeker 956.000 mensen in voor het consumentennieuws. Zo besteedde Kassa aandacht aan ABP, een Nederlands pensioenfonds. Het bleek dat dit bedrijf financiële hulp biedt bij het kappen van regenwoud.

Om dit onder de aandacht te brengen, bracht Kassa de hashtag #ABPKapErmee in het leven. Met deze hashtag wist Kassa trending te worden op Twitter. Daarnaast was er ook aandacht voor Bikedepot. Wederom kwamen er klachten binnen over dit online bedrijf. De beloftes aan de consumenten werden niet nagekomen. Maar de eigenaar wilde geen woord wisselen met de medewerkers van Kassa. 

Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat Kassa weer op vier plek in het kijkcijferoverzicht. De andere zenders hadden een stuk minder kijkers. Zo begon RTL 4 voorzichtig aan haar vooravond. In totaal keken er om 18.05 uur zeker 203.000 mensen naar Eigen huis en tuin. Daarna keken er nog eens 300.000 mensen naar de weekendeditie van RTL Boulevard.

SBS6 stelde in haar vooravond een beetje teleur. Beestenboel haalde de kijkcijfer top 25 niet eens. Dit kwam doordat er maar 156.000 mensen dit programma wisten te vinden. Daarna liepen de kijkcijfers voorzichtig op. Lachen om home video’s wist om 19.00 uur zeker 256.000 kijkers te bereiken. Hiermee eindige dit programma, met Wietze de Jager, op plek 23 in het kijkcijferoverzicht.

Dit alles blijkt alles uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *