Mindf*ck start met 1,7 miljoen kijkers

Zaterdagavond was Victor Mids weer te zien met Mindf*ck. Direct na het NOS Journaal van 20.00 uur stond het magische programma weer klaar. De eerste aflevering leverde Victor meteen 1.746.000 kijkers op. Een week geleden wist de finale van Wie is de Mol? 3.227.000 kijkers te bereiken. Met de huidige kijkcijfers staat Victor op plek twee in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor AVROTROS komt uit op 26,7 %.

Direct na Mindf*ck was het tijd voor De kwis. Het is alweer het tiende seizoen van het populaire spelprogramma met Paul de Leeuw. In deze eerste aflevering was CDA politicus Hugo de Jonge te gast. De eerste aflevering werd bekeken door 1.443.000 mensen. Met deze kijkcijfers staat De kwis op plek vier in het kijkcijferoverzicht. BNNVARA ziet hiermee een marktaandeel binnen komen van 23,7 %. 

Daarnaast zond NPO 1 een nieuw programma uit. Frans Bauer en zijn Mariska reisden af naar Amerika. In het realityprogramma Frans Bauer in Amerika trokken Frans en Mariska rond door Amerika, zonder kinderen. De eerste aflevering werd rond 22.10 uur bekeken door 1.254.000 mensen. Hiermee staan Frans en Mariska op plek vijf in het kijkcijferoverzicht. Daarmee ziet AVROTROS een marktaandeel binnen komen van 22,6 %.

De zaterdagavond werd in stijl afgesloten door sport. Rond 22.45 uur keken er eerst 1.484.000 mensen naar Studio Sport Eredivisie. Daarna keken er om 23.40 uur nog eens 643.000 mensen naar Studio Sport. Beide sportprogramma’s staan hierdoor op de plekken drie en dertien in het kijkcijferoverzicht.

Ook in de vooravond wist NPO 1 al een miljoenenpubliek te bereiken. Kort na 19.00 uur stond er weer een lange rij kijkers klaar voor Kassa. Het consumentenprogramma van BNNVARA is voor veel mensen een vaste prik op de zaterdagavond. Vooral de bril van presentatrice Brecht van Hulten viel de kijkers massaal op.

In totaal schakelden er weer 1.200.000 mensen in voor het laatste consumentennieuws. Dit zorgde ervoor dat Kassa op plek wist zes te eindigen in het kijkcijferoverzicht. Ook deze zaterdagavond wist Kassa de vooravond op haar naam te zetten. Met de huidige kijkcijfers zag BNNVARA een marktaandeel binnen komen van 23,7 %.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.

Foto: Marc Deurloo

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *