MTV EMA scoort onder jonge televisiekijkers

MTV EMA scoort onder jonge televisiekijkers

Geschreven door Pieter Jongsma Laatste update:

De MTV EMA is zondagavond bekeken door 292 duizend Nederlanders tussen de 12 en 24 jaar. Dat is 116 procent meer dan vorig jaar in de kerndoelgroep van de muziekzender. De show was bovendien het best bekeken MTV-primetimeprogramma van 2013, heeft de zender donderdag bekendgemaakt.

In totaal stemden 961 duizend kijkers ten minste een minuut af op de prijzenregen in Amsterdam, blijkt uit cijfers van MTV. De wereldwijde tv-cijfers laten nog even op zich wachten. Het is wel al bekend dat wereldwijd 2,2 miljoen mensen gebruikmaakten van de livestream van het evenement.

Ook is bekend dat wereldwijd 323 miljoen stemmen werden uitgebracht via de digitale kanalen van de show en dat die deze editie 11,6 miljoen bezoekers trokken. Daarmee gaat dit jaar de geschiedenis in als het beste jaar ooit, niet alleen wat stemmen en bezoekersaantallen betreft, maar ook op het gebied van bekeken online video's en activiteit op social media.

De MTV EMA werden dit jaar uitgereikt in de Amsterdamse Ziggo Dome. Vorig jaar vond de Europese prijzenregen van muziekzender MTV plaats in Frankfurt.

Door: Novum