NPO 1 ziet wederom miljoenenpubliek voor Kassa

De zaterdagavond van NPO 1 is en blijft ijzersterk. Wederom wist het consumentenprogramma van BNNVARA, Kassa, een miljoenenpubliek te bereiken. Zo schakelden er rond 19.05 uur weer 1.112.000 mensen in voor het laatste consumentennieuws. Een week eerder wisten ook al 1.097.000 mensen de Kassa te vinden. Met de huidige kijkcijfers staat Kassa op plek zes in het kijkcijferoverzicht.

Amber, van de Belbus, zette haar busje even aan de kant. Zij koos ervoor om op de Belfiets te gaan zitten. Laat dat nu net het probleem zijn geweest. Een bakfiets, met accu, werkte niet na behoren. Na vele mails en telefoontjes van de eigenaresse, besloot Amber om in te grijpen. Haar aanpak leek te werken; binnen een week werd het probleem met de accu opgelost. Hierover was de eigenaresse van de bakfiets maar wat blij mee.

Daarnaast was er een oude bekende te gast in Kassa. De directeur van een webwinkel, Yuri Solinger, kwam wederom langs. Zijn sportwebwinkel wist weer negatief in het nieuws te komen. Bij Kassa kwamen veel klachten binnen over de handelingen die deze webwinkel hanteert. De directeur beloofde wederom beterschap. Dit zei hij ook in februari, toe hij ook al te gast was.

Wat deden de andere zenders in de vooravond? RTL 4 zond na het RTL Nieuws van 18.00 uur weer een aflevering uit van Eigen huis en tuin. Naar dit klusprogramma keken weer 495.000 mensen. Daarna was het weer tijd voor RTL Boulevard. Onder andere was er aandacht voor Dotan. Het bleek dat de zanger een aantal nep accounts zou hebben aangemaakt. Op Social Media was Dotan een lange tijd trending topic. In totaal keken er 487.00 naar de zaterdageditie van RTL Boulevard.

Wietze de Jager nam bij SBS6 de presentatie voor Lachen om home video’s op zich. Tijdens een interview bij NU.nl gaf de presentator aan, vol trots, dat zijn programma het best bekeken wordt op de zaterdagavond. Daar heeft hij dit keer geen gelijk in gehad. In totaal wilden wel 364.000 mensen de home video’s van Wietze bekijken. Daarvoor keken er nog 205.000 mensen naar De 20… hetzelfde soort programma maar dan zonder Wietze.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *