NPO 2 is sterker dan NPO 1

Het komt niet vaak voor dat NPO 2 groter is dan NPO 1. Maar op eerste kerstdag was dit wel het geval. Om 20.25 uur stond er een nieuwe aflevering van De Slimste Mens op het programma. De populaire kennisquiz wist zeker 874.000 mensen te bereiken. Dat zijn er meer kijkers dan voor NPO 1. Daar stond Kerstfeest op de Dam op het programma. Hier keken in totaal 680.000 mensen naar.

Ook na De Slimste Mens deed NPO 2 het goed. De eerste aflevering van de documentaire, Het succes van de kringloopwinkel, werd rond 21.10 uur nog bekeken door 686.000 mensen. Met deze kijkcijfers staat De Slimste Mens op plek vier en Het succes van de kringloopwinkel komt uit op plek zeven in het kijkcijferoverzicht. 

Naast het Kerstfeest op de Dam, kon de kijker ook naar Spoorloos kijken. Op eerste kerstdag was er een soort special van het programma te zien. Dit keer ging het team van Spoorloos bij mensen langs die hun geliefden weer gevonden hadden. In totaal keken daar rond 21.45 uur zeker 1.166.000 mensen naar. Daarna keken er ook nog eens 1.682.000 mensen naar Het geheime dagboek van Hendrik Groen. Dat was meteen het best beken programma op eerste kerstdag.

Ondertussen maakten De lama’s hun comeback bij NPO 3. Voor een speciale gelegenheid kwamen De lama’s terug voor een éénmalige comeback. Hier keken om 21.20 uur nog 391.000 mensen naar. Daardoor ziet BNNVARA een marktaandeel binnen komen van 7,1 %.

Direct na De lama’s stond Adele klaar. Haar concert, Live in New York City, leverde NPO 3 zeker 436.00 kijkers op. Onder andere haar hits, Hello, When We We’re Young, Rolling In The Deep en Skyfall kwamen voorbij. Bijna één uur lang konden de kijkers genieten van de stem van de Britse zangeres. Hierdoor zag de NTR een marktaandeel binnen komen van 11,4 %.

De avond van NPO 3 werd afgesloten door een kerstspecial van Toren C. Rond middernacht bleven er toch nog 152.000 mensen wakker voor deze special. In deze special stond het kantoor leven even stil bij het kerstfeest. Helaas verliep niet alles vlekkeloos in het kantoor. Maar dat zorgde natuurlijk wel weer voor de nodige hilariteit.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *