NPO 3FM vernieuwt logo

NPO 3FM vernieuwt logo

Geschreven door Pieter Jongsma

NPO 3FM krijgt een nieuw logo. Het logo was afgelopen zaterdagavond te zien in een nieuwe commercial van de NPO 3FM Awards op NPO 1.

De zender speelt daarmee in op de talloze vernieuwingen die de zender afgelopen tijd doorvoerde. 3FM heeft een marktaandeel van 5 procent, dat is het laagste van deze eeuw. In 2015 wist de zender nog boven de 9 procent te behalen.

Eind vorig jaar ging de programmering en het format van de zender compleet op de schop. De luistercijfers van de jongeren zender van de Publieke Omroep zitten al een lange tijd in een dalende lijn.

Jurre Bosman, sinds november 2016 directeur radio bij de NPO, zei deze week in het AD het volgende over de situatie bij NPO 3FM: "We hebben er eind vorig jaar bewust voor gekozen een compleet nieuw NPO 3FM neer te zetten: met een nieuwe sound, een grotendeels vernieuwde programmering en gericht op een jonge doelgroep. Daar hoort bij dat een deel van de luisteraars zich even niet meer thuis voelt bij de zender. Dat zie je nu terug in de cijfers, die zijn niet goed. Maar we hebben dat ingecalculeerd. Voor het team van NPO 3FM is dit een zware tijd, maar tegelijkertijd maakt dat ook een enorme drive en ambitie los bij de makers: we gaan bewijzen dat 3FM weer het belangrijkste podium (radio en online) is voor nieuwe en bredere muziek – waaronder urban en dance – en nieuw talent. Waar met liefde voor muziek radio wordt gemaakt. De vernieuwing van 3FM is onderdeel van de ontwikkeling van ons gehele zenderpakket."

Foto: NPO