Pointless scoort opnieuw 800.000 kijkers

Pointless scoort opnieuw 800.000 kijkers

Geschreven door Sebastiaan Boers

Het is Lucille Werner gelukt om dinsdagavond opnieuw een groot publiek te bereiken. De tweede aflevering van haar nieuwe quiz, Pointless, werd bekeken door 818.000 kijkers.

Bij de start op maandagavond keken er iets meer mensen, namelijk 873.000. Met de 818.000 kijkers van de dinsdagavond staat Pointless op plek 15 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de AVROTROS komt uit op 19,9 %.

Niet alleen Pointless deed goede zaken, ook De Slimste Mens wist veel kijkers te bereiken. Dinsdagavond zagen maar liefst 1.600.000 mensen hoe Daan Nieber, presentator van EditieNL, het in de finale opnam tegen oud Albert Heijn manager (van de bekende reclamespots) Harry Piekema. Deze spannende finale werd maar net gewonnen door de EditieNL presentator. 

Met de 1.600.000 kijkers scoort de NCRV-quiz bijzonder goed voor NPO 2. Zelfs zo goed dat De Slimste Mens is geëindigd op de tweede plek in de kijkcijfer top 25. De NCRV ziet dankzij deze hoge kijkcijfers een marktaandeel binnenkomen van 26,9 %.

De EO deed het ook goed met een herhaling van Life Story. De indrukwekkende documentaire werd dinsdagavond bekeken door 923.000 kijkers. Hiermee staat Life Story net niet in de top tien van best bekeken programma's, maar komt uit op nummer 11. Het marktaandeel voor de EO komt uit op 15,7 %.

Direct na Life Story liepen de kijkcijfers weer op. De aflevering van Hello Goodbye werd bekeken door 1.252.000 mensen. Met de hoge kijkcijfers staat Hello Goodbye op de zesde plek in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de NCRV komt uit op 22,5 %.

RTL 4 wist ook een miljoenenpubliek te bereiken. Het Half Acht Nieuws werd bekeken door 1.346.000 mensen. Daarna bleven ruim 1.082.000 kijkers over voor Wie doet de afwas. Beide RTL programma's staan dan ook in de kijkcijfer top 25. Het Half Acht Nieuws staat op de derde en Wie doet de afwas op de zevende plek. Dankzij dit miljoenenpubliek ziet RTL 4 een marktaandeel binnen komen van 29,0 % (Half Acht Nieuws) en 19,2 % (Wie doet de afwas).

SBS6 deed het opnieuw erg goed op de late avond. Hart van Nederland en Shownieuws hebben de zomer van hun leven. De concurrentie is ver te zoeken, waardoor beide programma's goed scoren. Hart van Nederland werd dinsdagavond bekeken door 1.272.000 mensen. Shownieuws deed het beter met 1.283.000 kijkers.

Beide programma's staat dan ook op de vierde en vijfde plek in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor SBS6 komt uit op 24,6 % (Hart van Nederland) en 30,3 % (Shownieuws). Het NOS Journaal van 20.00 uur is het best bekeken programma van de dinsdagavond. Daar keken in totaal 1.764.000 mensen naar.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert. In verband met een storing zijn de kijkcijfers later bekend geworden dan gebruikelijk.

Bekijk Pointless terug via TV Blik.