Recensie: Oh wat een jaar!

‘Oh wat een jaar is ouderwets gezellig’

Linda de Mol is terug op de zaterdagavond. Dit keer niet met het oude vertrouwde Ik hou van Holland. De presentatrice presenteert het nieuwe spelprogramma Oh wat een jaar! In dit nieuwe spelprogramma zijn Jeroen van Koningsbrugge en Ruben Nicolaï de vaste teamcaptains.

Oh wat een jaar begint meteen met een goede introductie. Linda vertelt de kijker precies wat zij kunnen verwachten. Daar is dan ook geen woord aan gelogen. Oh wat een jaar is een verrassend goed én vooral nieuw spelprogramma. Het past heel goed op de zaterdagavond van RTL 4.

Maar wat maakt Oh wat een jaar nu zo leuk? Zelf kan ik de muziek heel erg waarderen. Eindelijk staat muziek eens goed centraal. In de eerste aflevering wordt er stil gestaan bij het jaar 1985. Alle hits uit dat jaar komen volop aanbod. Dat maakt Oh wat een jaar een stuk muzikaler dan Ik hou van Holland. Daar werd niet lang stil gestaan bij muziek. Daar is in Oh wat een jaar wel genoeg ruimte voor.

Het is alsof je als kijker een reis door de tijd maakt. Oh wat een jaar doet er alles aan om het jaartal uit te beelden. Het decor ziet er uit alsof het echt in 1985 is opgenomen. De gasten zijn ook helemaal verkleed. Het lijkt erop alsof zij in de jaren ’80 zijn. Dit is hilarisch om te zien voor de kijker. De kleding en het decor maken Oh wat een jaar tot een groot succes.

Oh wat een jaar heeft alles in huis om een succes te worden. Gewoon genieten van ouderwetse gezelligheid. Even was het spannend of het wel aan zou slaan. Maar Linda heeft een succesformule in handen. Tenminste, daar lijkt het wel heel erg op.In verschillende rondes moeten de teams vragen over 1985 zien te beantwoorden. Dat lijkt heel makkelijk, maar is dat ook zo?

In de ronde ‘spel met de balzak’ worden de Lingo-ballen hergebruikt. De beide teamcaptains hebben beiden een balzak met ballen erin. Zij mogen bij elkaar grabbelen naar de ballen. Op de ballen staan verschillende geldbedragen. Dit is wederom een hilarische ronde in dit nieuwe spelprogramma. Vooral het publiek genoot zichtbaar van de ballen.

Eindelijk is er weer een ouderwets gezellig zaterdagavond programma. Linda heeft hier goed over nagedacht. Geen Ik hou van Holland, maar Oh wat een jaar is hét zaterdagavondprogramma van de toekomst. Oh wat een jaar heeft alles in huis om nog jaren mee te gaan. Dit kan wel eens uitgroeien tot een groot succes. Het is gezellig, het is makkelijk te volgen en bovendien is het één groot feest.

Jeroen en Ruben passen ook perfect in Oh wat een jaar. De band tussen Jeroen en Linda is heel sterk. Die twee werken al vanaf het eerste seizoen van Ik hou van Holland samen. Daarnaast kennen Jeroen en Ruben elkaar ook door en door. Zij kennen elkaar onder andere van De lama’s (BNN) en van Beste kijkers. Die twee zijn dan ook goed op elkaar ingespeeld.

Alles bij elkaar maakt Oh wat een jaar een leuk spelprogramma. Het is echt een spelprogramma voor het hele gezin. Oh wat een jaar is een mooie opvolger van Ik hou van Holland. Misschien is het zelfs wel leuker dan haar voorganger. Vooral het terugblikken naar het verleden is iets wat de kijker zeker zal aanspreken. Eindelijk weer een leuk, hip, nieuw/oud, programma op RTL 4.
Oh wat een jaar is iedere zaterdagavond om 20.00 uur te zien bij RTL 4.