Ruim 400.000 kijkers voor documentaire OG3NE

Ruim 400.000 kijkers voor documentaire OG3NE

Geschreven door Daniël Schalk

De documentaire over de voorbereidingen van OG3NE voor het Eurovisie Songfestival trok woensdag 427.000 kijkers op NPO 3. In de docu volgt Jan Smit de drie zussen vanaf het moment dat zij bekendmaakte Nederland te vertegenwoordigen tot het moment dat zij vertrekken naar Kiev.

De documentaire is goed voor 6,6 procent marktaandeel voor AVROTROS. Na ‘OG3NE op weg naar het Songfestival’ werd ‘Het beste van het Songfestival’ uitgezonden, waarin bekende Nederlanders door een groot aantal fragmenten uit het grote archief van het Songfestival gaan.

‘Het beste van het Songfestival’ trok om 21:50 uur 402.000 kijkers, goed voor 6,9 procent marktaandeel. De Songfestival-avond van NPO 3 werd om 23:10 uur afgesloten met een registratie van een concert van de popgroep ABBA, die in 1974 met nummer Waterloo het Songfestival won.

Het concert van ABBA uit 1979 trok 243.000 kijkers, goed voor 8,0 procent marktaandeel voor NPO 3. De drie programma’s trokken niet genoeg kijkers om de Kijkcijfer Top 25 van woensdag 3 mei te halen. De wedstrijd Ajax - Olympique Lyon was met 1.907.000 kijkers het meest bekeken programma.

Bekijk 'OG3NE op weg naar het Songfestival' terug op TVblik.nl.

Foto: AVROTROS / William Rutten