Serious Request bereikt op kerstavond 600.000 kijkers

Serious Request bereikt op kerstavond 600.000 kijkers

Geschreven door Sebastiaan Boers Laatste update:

Op de laatste dag van 3FM Serious Request 2016 mochten de dj's van 3FM het Glazen Huis verlaten en werd de eindstand van de actie bekendgemaakt. In totaal heeft deze editie € 8.744.131 opgehaald. Dit kwam mede door de zieke Tijn. Met zijn nagellak actie wist hij zeker €2,5 miljoen bij elkaar te halen. Om 19.30 uur kon de kijker het laatste deel van Serious Request bekijken bij NPO 3.

In totaal zaten er om dat tijdstip 641.000 mensen klaar voor dit spannende moment. Deze kijkers zorgen ervoor dat deze laatste aflevering op de tiende plek is geëindigd in het kijkcijferoverzicht. Hierdoor ziet BNN een marktaandeel binnen komen van 10,2 %. Eerder op de avond was Serious Request ook al te zien op NPO 1. Rond 17.45 uur keken er toen 343.000 mensen. Deze kijkcijfers zijn goed voor plek 20 in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel liep daardoor op tot 5,7 %.

Verder had RTL 4 een prima vooravond. Direct na het RTL Nieuws van 18.00 uur keken er 658.000 mensen naar Eigen huis en tuin. Daarna scoorde Planet's Got Talent ook weer 608.000 kijkers. Vooral Jamaï profiteerde enorm van het ontbreken van Kassa op de vooravond. Beide RTL 4 programma's staan dan ook op de negende en elfde plek in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor RTL 4 komt uit op 16,2 % en 13,6 %.

Bijna moest Jochem van Gelder zijn 'troon' afstaan aan collega Rob Verlinden. De home video's van Jochem werden op kerstavond bekeken door 492.000 mensen. Hiermee bereikte de presentator de meeste kijkers voor SBS6. Rob wist op zijn beurt, met zijn tuinprogramma, 486.000 kijkers te bereiken. Beide SBS6 programma's staan op de plekken vijftien en zestien in het kijkcijferoverzicht. Dankzij de home video's van Jochem ziet SBS6 een marktaandeel binnen komen van 8,0 %.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert. 

Bekijk Serious Request terug via TVblik.