Studio 100 wil met SBS6 samenwerken voor kinderblok

Studio 100 ziet een samenwerking met John de Mol wel zitten. Dat zegt CEO Hans Bourlon van het mediabedrijf tegen Spreekbuis. Studio 100 zou graag een kinderblok op SBS6 verzorgen. “Wij werken graag met iedere mediapartner, dus dat zou ik graag met hem bespreken”, aldus Bourlon.

Het Vlaamse mediabedrijf heeft volgens Bourlon de grootste onafhankelijke catalogus met kinderprogramma’s ter wereld, met programma’s uit de jaren ‘70 en ‘80 en nieuwe producties. “We kunnen John de Mol, en andere partijen, duizenden uren materiaal bezorgen”, zegt hij.

Bourlon heeft grote bewondering voor De Mol. “Hij is voor mij de zeevaarder bij uitstek. Je moet het maar doen, de wereld veroveren vanuit een klein taalgebied in een sector die onder druk staat. Met een bepaald zelfvertrouwen lanceert hij concepten die grensverleggend zijn, zoals Big Brother en The Voice.”

Het mediabedrijf achter K3, Kabouter Plop en Samson & Gert had altijd een hechte samenwerking met AVROTROS, voorheen de TROS. “De rol van de Nederlandse omroepen is de laatste jaren veranderd en dus ook onze relatie. Die verloopt nu voornamelijk via NPO die de aankoop centraliseert”, vertelt Bourlon.

Mocht De Mol besluiten om een kinderblok te lanceren op SBS6, dan zou hij daarmee gaan concurreren met RTL’s kinderblok RTL Telekids op RTL8. De Mol’s tv-zender Veronica zendt overdag al kinderprogramma’s uit. Overdag is de kinderzender Disney XD te zien op het kanaal van mannenzender Veronica.

Foto: SBS

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *