Weinig tv-kijkers op warme vrijdagavond

Weinig tv-kijkers op warme vrijdagavond

Geschreven door Pieter Jongsma

Het televisiescherm bleef vrijdagavond in veel huishouden op zwart. Slechts één programma kwam door het warme weer boven de één miljoen kijkers uit, namelijk het Achtuurjournaal met 1,6 miljoen kijkers. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De nummer twee was prime time-winnaar Joris’ Showroom, dat met een herhaling 984.000 kijkers wist te boeien. De vooravondshow Het Gevoel van de Vierdaagse sluit de top drie af met 969.000 kijkers. Alle drie waren te zien op Nederland 1.

Het eerste niet-Nederland 1-programma in de dagelijkse top 25 van meest bekeken uitzendingen, is te vinden op plaats vier: Hart van Nederland van SBS 6 behaalde een score van 956.000 kijkers. Shownieuws op dezelfde zender deed 736.000 kijkers.

De niet-Nederland 1-top drie wordt afgemaakt door Het Beste van Got Talent Worldwide op plaats dertien, met 663.000 kijkers op RTL 4.

Vooral in de vooravond scoorden programma’s minder kijkers dan gewoonlijk. Zo was RTL Boulevard goed voor slechts 451.000 kijkers.

RTL 7 trok op prime time 405.000 kijkers met Tour du Jour.

[Mediacourant]