2018 beste jaar ooit voor Veronica

Tv-zender Veronica behaalde in 2018 het hoogste marktaandeel ooit, met 6,7% in de voor adverteerders belangrijke doelgroep 20-54 jaar. Ook in de categorie 6 jaar en ouder was dit het hoogste marktaandeel ooit gemeten. Ten opzichte van vorig jaar betekent dit een stijging van maar liefst 20%. In 2017 was dit aandeel namelijk 5,4%*. Veronica bereikt gemiddeld elke maand 10,1 miljoen mensen (6+ inclusief uitgesteld kijken).

Niet alleen was 2018 het beste jaar ooit voor de zender; in dit jaar scoorde Veronica ook de beste maand ooit.

Afgelopen mei zorgde de befaamde Meimaand Filmmaand voor een marktaandeel van 8,5%*. Daarmee werd het oude record van 7,8%* uit 2011 verbroken.

Bastiaan van Dalen, zendermanager Veronica, laat weten: “Veronica is een van de bekendste mediamerken van Nederland. Het voelt goed dat we met deze zender afgelopen jaar explosief zijn gestegen in het snel veranderend medialandschap en er zoveel mensen op Veronica hebben afgestemd. 2018 was het beste jaar ooit, maar ook in 2019 mag de kijker weer heel veel blockbuster content van ons verwachten”.

Foto: Veronica

Geef een reactie