Bevrijdingsdag verslaat finale van It Takes 2

Bevrijdingsdag verslaat finale van It Takes 2

Geschreven door Sebastiaan Boers

Het werd op Bevrijdingsdag een muzikale strijd. Op NPO 1 was het concert voor Bevrijdingsdag te zien. Recht tegenover dit concert was de finale van It Takes 2 te zien. In de finale van It Takes 2 ging het tussen Dionne Slagter en Eva Cleven.

In totaal zagen 918.000 mensen hoe vlogster Dionne de finale op haar naam wist te zetten. Met deze kijkcijfers wist It Takes 2 op plek vijf te eindigen in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor RTL 4 komt uit op 18,0 %.

Maar de finale van It Takes 2 moest het afleggen tegen het concert. Op Bevrijdingsdag keken er zeker 1.402.000 mensen naar het speciale concert. Daarmee staat dit concert op plek twee, achter het NOS Journaal van 20.00 uur in het kijkcijferoverzicht. Dankzij deze kijkcijfers ziet de NOS een marktaandeel binnen komen van 27,8 %.

Direct na het speciale concert sloot Frans Bauer zijn programma af. Zijn reis door Amerika lijkt er nu echt op te zitten. Zijn reisprogramma bleek een succes op de zaterdagavond. Bijna iedere week wist Frans een miljoenenpubliek te bereiken. Gisteren keken er ook weer 984.000 mensen naar de laatste aflevering. Met die kijkcijfers eindigde Frans op plek drie in het kijkcijferoverzicht.

Voor de finale van It Takes 2 kon beginnen, zond RTL 4 Wannabees uit. De tweede aflevering van dit nieuwe programma wist slechts 426.000 kijkers te bereiken. Een dramatische score voor RTL 4 op de zaterdagavond. Later op de avond wist Wie ben ik?! nog 613.000 kijkers te bereiken. Een herhaling van The Big Music Quiz wist nog 294.000 kijkers te scoren.

SBS6 stond erbij en keek er naar. Ook die zender had behoorlijk veel last van het mooie weer én van NPO 1 én RTL 4. Om 20.30 uur keken er 357.000 mensen naar Komt een man bij de dokter. Daarna leverde de zender veel kijkers in. Naar bed met Irene moest het doen met slechts 280.000 kijkers. Ondanks dat de meiden van OG3NE te gast waren, leverde dat geen extra kijkers op.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.

Foto: William Rutten