Boerendatingshow SBS 6 bereikt kijkcijferdieptepunt
Geschreven door Pieter JongsmaDe nieuwe woensdag van SBS 6 is ook in de vierde week nog geen succes. Zowel de boerendatingshow De Speld in de Hooiberg als de realityserie Kleine Baby’s Grote Zorg bereikten gisteren een kijkcijferdieptepunt. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Speld in de Hooiberg noteerde 475.000 kijkers en dat is 73 procent van het oorspronkelijke kijkerspubliek, terwijl Kleine Baby’s 518.000 kijkers noteerde en daarmee nog 69 procent van het oorspronkelijke publiek over heeft.
SBS 6 was nog maar net de derde zender van Nederland, maar werd op de hielen gezeten door Nederland 3 en Nederland 2. Vooral Hart van Nederland krikte het marktaandeel van de zender op. Daar keken 1,1 miljoen mensen naar.
De grote winnaar van de avond was Goede Tijden Slechte Tijden met 1,9 miljoen kijkers. Tot en met de elfde plaatst bestaat de kijkcijferlijst van woensdag uitsluitend uit dagelijks terugkerende programma’s.
De winnaar op prime time, Het Beeld van Beatrix, kwam op twaalf te staan met een zuinige 983.000 kijkers. Welcome Home (982.000 kijkers) en De Storm (914.000 kijkers) volgden daarna.
Top 15 01. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.867.000 02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.728.000 03. Half acht nieuws (RTL4) 1.325.000 04. Journaal 18:00 (Ned1) 1.311.000 05. EenVandaag (Ned1) 1.272.000 06. De Wereld Draait Door (Ned3) 1.271.000 07. Sportjournaal (Ned1) 1.246.000 08. Pauw en Witteman (Ned1) 1.197.000 09. RTL Boulevard (RTL4) 1.193.000 10. Editie NL (RTL4) 1.171.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 19.1% 2. RTL4 / 16.3% 3. SBS6 / 8.1% 4. Ned3 / 7.9% 5. Ned2 / 7.8% 6. RTL7 / 6.6% 7. Vero / 5.7% 8. RTL5 / 4.4% 9. NET5 / 3.4% 10. RTL8 / 1.6%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 34,8% 2. RTL Nederland 28,9% 3. SBS Groep 17,2% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Meer kijkcijfers vind je op onze kijkcijfer pagina.
© Mediacourant