Boerendatingshow SBS 6 bereikt kijkcijferdieptepunt

Boerendatingshow SBS 6 bereikt kijkcijferdieptepunt

Geschreven door Pieter Jongsma

De nieuwe woensdag van SBS 6 is ook in de vierde week nog geen succes. Zowel de boerendatingshow De Speld in de Hooiberg als de realityserie Kleine Baby’s Grote Zorg bereikten gisteren een kijkcijferdieptepunt. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Speld in de Hooiberg noteerde 475.000 kijkers en dat is 73 procent van het oorspronkelijke kijkerspubliek, terwijl Kleine Baby’s 518.000 kijkers noteerde en daarmee nog 69 procent van het oorspronkelijke publiek over heeft.

SBS 6 was nog maar net de derde zender van Nederland, maar werd op de hielen gezeten door Nederland 3 en Nederland 2. Vooral Hart van Nederland krikte het marktaandeel van de zender op. Daar keken 1,1 miljoen mensen naar.

De grote winnaar van de avond was Goede Tijden Slechte Tijden met 1,9 miljoen kijkers. Tot en met de elfde plaatst bestaat de kijkcijferlijst van woensdag uitsluitend uit dagelijks terugkerende programma’s.

De winnaar op prime time, Het Beeld van Beatrix, kwam op twaalf te staan met een zuinige 983.000 kijkers. Welcome Home (982.000 kijkers) en De Storm (914.000 kijkers) volgden daarna.

Top 15
01. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.867.000
02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.728.000
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.325.000
04. Journaal 18:00 (Ned1) 1.311.000
05. EenVandaag (Ned1) 1.272.000

06. De Wereld Draait Door (Ned3) 1.271.000
07. Sportjournaal (Ned1) 1.246.000
08. Pauw en Witteman (Ned1) 1.197.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 1.193.000
10. Editie NL (RTL4) 1.171.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 1.052.000
12. Beeld van Beatrix (Ned1) 983.000
13. Welcome Home (RTL4) 982.000
14. De Storm (Ned1) 914.000
15. Uw Beeld van Beatrix (Ned1) 849.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. Ned1 / 19.1%
2. RTL4 / 16.3%
3. SBS6 / 8.1%
4. Ned3 / 7.9%
5. Ned2 / 7.8%

6. RTL7 / 6.6%
7. Vero / 5.7%
8. RTL5 / 4.4%
9. NET5 / 3.4%
10. RTL8 / 1.6%


11. Discov / 1.5%
12. Comedy / 1.2%
13. Nick / 1.0%
14. TLC / 0.8%
15. MTV / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,8%
2. RTL Nederland 28,9%
3. SBS Groep 17,2%
Meer kijkcijfers bij 
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Meer kijkcijfers vind je op onze kijkcijfer pagina.

© Mediacourant