De Luizenmoeder opent nieuw seizoen met bijna vier miljoen kijkers

Zondagavond waren alle ogen op NPO 3 gericht. Eindelijk ging het tweede seizoen van De Luizenmoeder van start. De spanningen waren behoorlijk hooggespannen. Zouden er wel veel mensen naar kijken? Nou er werd massaal naar gekeken. In totaal keken er om 20.25 uur 3.965.000 mensen naar de avonturen op De Klimop.

Ilse Warringa schitterde weer als de strenge juf Ank. Zij had moeite met de uitspraak van een nieuwe jongen in haar klas, Achmed. Op Twitter was de hashtag #Luizenmoeder een lange tijd trending. Met deze hoge kijkcijfers staat De Luizenmoeder bovenaan in het kijkcijferoverzicht.

NPO 1 moest het gat wat Heel Holland Bakt achterliet opvullen. Dat deed de publieke zender met een nieuw seizoen van Bed and Breakfast. Daar keken in totaal 1.231.000 mensen naar, wat goed was voor plek zes in het kijkcijferoverzicht. Vorige week keken er nog bijna vier miljoen mensen naar de finale van het bak programma.

Ook later op de avond was het spannend tussen NPO 1 en NPO 3. Project Rembrandt moest het nu zonder de kracht van Heel Holland Bakt doen. Het leverde het kunstprogramma toch nog 1,2 miljoen kijkers op. De eerste aflevering van First Dates Hotel werd door 1 miljoen mensen bekeken op NPO 3. Daarna keken er ook nog 678.000 mensen naar Makkelijk scoren.

Wat deden de commerciële zenders? Nou vooral SBS6 bleef redelijk stabiel. The Wall moest het bijvoorbeeld doen met 497.000 kijkers. Dat verzin je niet, met Gordon, deed het iets beter dan een week eerder. In totaal keken daar namelijk 468.000 mensen naar.

Gelukkig deed Linda de Mol het nog wel goed voor RTL 4. Haar kennisquiz, Weet ik veel, werd door 1,5 miljoen mensen bekeken. De laatste aflevering van de misdaadserie Judas werd daarna nog bekeken door 750.000 mensen.

Humberto Tan had last van de vele concurrentie. Om 20.00 uur moest zijn VTBL het doen met slechts 107.000 kijkers. Een week eerder leverde Humberto ook al kijkers in. Vorige week keken er ook maar 167.000 mensen naar de opvolger van Voetbal Inside.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.

Foto: AVROTROS

Geef een reactie