Eerste LINDA-show op Net5 start met 160.000 kijkers

De nieuwe datingshow Iris en de 12 dates is dinsdag van start gegaan met slechts 160.000 kijkers. Het is het eerste programma dat tot stand is gekomen door de samenwerking met tijdschrift LINDA, nu Linda de Mol en Jildou van der Bijl zijn binnengehaald als creatieve directie van Net5.

De merken Net5 en LINDA gaan nu samenwerken en daar is Iris en de 12 dates het eerste resultaat van. Na de datingshow (3,1 procent marktaandeel) trok Grenzeloos Verliefd iets meer kijkers. De start van het nieuwe seizoen trok 196.000 kijkers op Net5, goed voor 4,2 procent marktaandeel.

Net5 moet onder leiding van Linda en Jildou journalistieker worden. “Het mag wat journalistieker en nieuwsgieriger, maar ook urgenter”, vertelde Jildou onlangs in Jinek. De vrouwenzender richt zich voortaan nóg meer op vrouwen. “Vanaf nu kiezen we ook écht voor vrouwen met meer eigen content.”

De winnaar om 20:30 uur was Opsporing Verzocht, dat 1.035.000 kijkers trok op NPO 1. De tweede plaats is voor Sterren op het Doek, dat 789.000 kijkers trok. De top 3 wordt afgesloten door SBS6, dat met 687.000 kijkers voor Steenrijk Straatarm opnieuw RTL4 de baas was. Ver Van Huis trok slechts 459.000 kijkers.

Iris en de 12 dates is dinsdag om 20.30 uur te zien bij Net5. Je kunt Iris en de 12 dates terugkijken via Gids.tv.

Foto: Talpa / Carmen Kemmink

Geef een reactie