Hoogste marktaandeel ooit voor 538

Hoogste marktaandeel ooit voor 538

Geschreven door Pieter Jongsma Laatste update:

538 scoort het hoogste marktaandeel ooit. Het marktaandeel in de doelgroep 10+ is in deze meting naar een recordhoogte van 13,1% gestegen. Wekelijks luisteren er ruim 3,6 miljoen mensen naar de zender, blijkt uit de vanmorgen door NLO/GfK gepubliceerde luistercijfers over de meetperiode mei-juni 2017.

Radio directeur Dave Minneboo is enorm trots op het nieuwe record. “Ik ben trots op dit record waar alle radiomakers van 538 en de collega’s achter de schermen zich dag in dag uit voor inzetten."

Minneboo vervolgt: "Het vorige recordmarktaandeel van 12,9% stamt uit 2004 en daar gaan we nu keihard overheen. Tevens groeit het aandeel in de doelgroep 15-34 jaar met ruim 20% ten opzichte van vorig jaar naar een marktaandeel van 21,3%. We vieren het dit weekend uitgebreid op Tomorrowland, waar we als enige Nederlandse zender drie dagen live uitzenden.”

Naast Radio 538 is NPO Radio 2 de tweede zender van het land, gevolgd door Sky Radio en Qmusic beide zenders leveren 0,2 procent in. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.960 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 37 minuten per dag. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Foto: Radio 538