Kees en Co houdt miljoenenpubliek vast

Kees en Co houdt miljoenenpubliek vast

Geschreven door Sebastiaan Boers

De comedyserie van RTL 4, Kees en Co, blijft een succes. De derde aflevering van het nieuwe seizoen werd door 1,2 miljoen mensen bekeken. Zij zagen weer hoe actrice Simone Kleinsma weer van alles meemaakte als Kees. Vorige week keken er ook al 1,2 miljoen mensen. Toch was er ook veel kritiek op de comedyserie. Volgens recensenten zou het niet meer van deze tijd meer.

Maar dankzij de 1,2 miljoen kijkers staat Kees en Co wel op plek vier in het kijkcijferoverzicht. Direct na Kees en Co pakte Paul de Leeuw weer uit. De derde aflevering van Paul Pakt Uit leverde 1,0 miljoen kijkers op. Hiermee wint Paul het van zijn oude collega’s, Jeroen Woe en Niels van der Laan. Zij trokken met hun programma, Even tot hier, weer 986.000 kijkers.

Vorige week was het juist andersom. Toen wisten Jeroen en Niels te winnen van Paul. Met de huidige kijkcijfers staat Paul op plek zeven in het kijkcijferoverzicht. Jeroen en Niels kwamen deze week uit op plek acht. Na Even tot hier wist Wat een verhaal slechts 570.000 kijkers te bereiken. Het MAX-programma bleek geen succes. Zelfs presentator André van Duin liet weten geen fan te zijn.

Ik Vertrek deed het juist wel goed. Het populaire programma van AVROTROS wist 1,7 miljoen kijkers te bereiken. Hiermee is het programma de grote winnaar van de zaterdagavond. Met deze kijkcijfers staat Ik Vertrek met gemak bovenaan in het kijkcijferoverzicht. Het NOS Journaal van 20.00 uur kwam uit op plek twee met 1,7 miljoen kijkers.

Later op de avond waren Carlo Boszhard en Irene Moors te zien in de TV Kantine. Voor de derde aflevering riep het bekende duo de hulp in van onder andere Paul de Leeuw en Lieke van Lexmond. In totaal keken er rond 22.00 uur zeker 1,0 miljoen mensen naar de TV Kantine. Onder andere Heel Holland bakt en Project Rembrandt werden op de hak genomen.

SBS6 kwam met de tweede aflevering van De Gordon tegen Dino show. Vorige week ging het programma van start met 487.000 kijkers. Zaterdagavond zakten de kijkcijfers een beetje in. In totaal keken er 381.000 mensen naar de tweede aflevering. Direct daarna keken er nog 377.000 mensen naar Komt een man bij de dokter. Hart van Nederland en Shownieuws werden nog bekeken door 666.000 en 595.000 kijkers.

Verder besteedde Kassa weer aandacht aan de boodschappentest. Bij welke supermarkt zijn de boodschappen het goedkoopst? Het bleek dat juist de Aldi en de Lidl duurder zijn geworden. Dirk van der Broek bleek het goedkoopst te zijn. In totaal keken er rond 19.05 uur weer 1,2 miljoen mensen naar het consumentenprogramma van BNNVARA.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.

Foto: Valentina Vos