Linda de Mol verhuist tijdschrift naar Talpa en wordt baas Net5

Talpa Network wordt eigenaar van Linda de Mol haar platform LINDA. Het bedrijf gaat een samenwerking aan met Mood for Magazines, de uitgeverij van LINDA, en neemt daarmee de partnerrol over van Sanoma. Ook wordt Linda de Mol creatief directeur van tv-zender Net5.

Mood for Magazines en Talpa Network gaan vanaf 1 maart 2019 nauw met elkaar samenwerken om de bestaande platformen van de crossmedia uitgeverij te versterken en om nieuwe te ontwikkelen. Talpa Network wil investeren in de groei en de uitbreiding van LINDA, op verschillende platformen.

LINDA-hoofdredacteur Jildou van der Bijl blijft in die functie en wordt daarnaast samen met Linda de Mol creatief directeur van vrouwenzender Net5. Zij zullen hun eigen visie loslaten op deze zender en hun kennis en ervaring van de doelgroep inzetten om de groeiambities van zowel LINDA als Net5 te versterken.

De zus van Talpa-baas John de Mol ziet veel mogelijkheden om ‘het mooie merk en bedrijf verder uit te bouwen op alle platformen en helemaal toekomstproof te maken’. “En ik verheug me er enorm op om samen met Jildou Net5 tot de leukste vrouwenzender van Nederland te maken”, zegt Linda in een persbericht.

Foto: RTL / Roy Beusker

Geef een reactie