‘Mensen wel betrokken bij SBS, maar via internet’

‘Mensen wel betrokken bij SBS, maar via internet’

Geschreven door Pieter Jongsma Laatste update:

Het mag op televisie dan wat minder goed gaan met SBS, online heeft ze de connectie met de kijker weer gevonden. Dat zegt creatief directeur Edwin Valentop Radio 1. Het online bereik van SBS is sterk gestegen. “We waren in het digitale domein nog niet zo goed, maar je ziet nu dat mensen wel betrokken zijn bij SBS, maar dan via digitaal. Dat kan als resultaat hebben dat ze het toch op televisie gaan volgen. Onze connectie is er in elk geval weer en die hebben we een tijdje verloren.”

SBS verstuurde deze week een persbericht, waarin de loftrompet werd gestoken over haar online succes. “Op tv gaat het soms goed en soms minder goed, maar online hebben we flinke stappen gemaakt. Qua bereik zijn we verdubbeld, qua stream starts zijn we verdriedubbeld en nieuwe projecten zoals ons second screen gaan goed.

De Publieke Omroep en RTL doen het online nog steeds veel beter. “Daar moet je eerlijk in zijn: Uitzending Gemist en RTL zijn online nog groter. Maar het is in elk geval fijn dat we kunnen verdubbelen en steeds dichterbij onze concurrenten komen.

Het is goed om te weten dat het niet alleen kommer en kwel is bij SBS, maar dat er ook mooie dingen gebeuren.
© Mediacourant