Nieuwe Memories trapt af met hoge kijkcijfers

Nieuwe Memories trapt af met hoge kijkcijfers

Geschreven door Pieter Jongsma Laatste update:

Het nieuwe, tiendelige seizoen van de KRO-hit Memories is maandagavond van start gegaan met torenhoge kijkcijfers. Er keken ruim 1,8 miljoen kijkers naar de uitzending op Nederland 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Memories was het vierde meest bekeken programma van de avond. De grote winnaar van de avond was Goede Tijden Slechte Tijden met 1,9 miljoen kijkers, op de voet gevolgd door het Achtuurjournaal met een paar duizend kijkers minder.

De nummer drie van de avond, en de winnaar op prime time, was Radar van Antoinette Hertsenberg. Daar keken afgerond ook 1,9 miljoen kijkers naar.

De hele Nederland 1-avond was een hit, want ook ‘t Schaep in Mokum (1,7 miljoen kijkers) en Pauw & Witteman (1,3 miljoen) deden goede zaken.

De enige andere zender die op prime time boven het miljoen uitkwam was RTL 4, die 1,3 miljoen kijkers trok met Crime Scene Investigation en 1,1 miljoen met Unforgettable.

SBS 6 bleef haken op 448.000 kijkers voor de film Wild Hogs.

© Mediacourant