NPO onthult officiële logo Eurovisie Songfestival 2020

De projectorganisatie van het Songfestival in Rotterdam heeft donderdagochtend het artwork voor het Eurovisie Songfestival 2020 onthuld. Het design staat symbool voor de viering van 65 jaar Eurovisie Songfestival. Alle deelnemende landen zijn vertegenwoordigd in het kleurrijke logo.

Het beeldmerk is een abstracte weergave van de kleuren uit de vlaggen van de 41 landen die in 2020 meedoen, in volgorde van hun eerste Songfestival-deelname. “Het vertelt een verhaal, maar is ook kleurrijk, feestelijk en, niet onbelangrijk, breed toepasbaar”, zegt Executive Producer Sietse Bakker.

Executive Supervisor Jon Ola Sand is ‘erg tevreden’ met het artwork, dat de 65-jarige geschiedenis van het Eurovisie Songfestival viert. “Het impactvolle ontwerp omvat daarnaast de moderne diverse en inclusieve waarden van het evenement en vult de slogan ‘Open Up’ op een prachtige manier aan”, zegt Sand.

De pitch voor het artwork, waaraan elf Nederlandse bureaus meededen, werd gewonnen door het Utrechtse bureau CLEVER°FRANKE, die het beeldmerk mede met behulp van eigen software ontwikkelde. Het Eurovisie Songfestival 2020 vindt volgend jaar op 12, 14 en 16 mei plaats in Rotterdam.

Foto: NPO

Geef een reactie