Ruim 2,8 miljoen kijkers voor Wie is de Mol?

Het was zaterdagavond tijd voor aflevering negen van Wie is de Mol? De spanningen liepen weer enorm hoog op. De meeste mensen stemden dan ook weer af voor het spelprogramma van AVROTROS. In totaal keken er ruim 2,8 miljoen kijkers. Hiermee is het spelprogramma weer het best bekeken programma van de zaterdagavond.

De talkshow over Wie is de Mol?, Moltalk was een keer op NPO 1 te zien. Direct na Wie is de Mol, keken daar nog eens 1,4 miljoen mensen naar. Normaal gesproken is de talkshow op NPO 3 te zien. Maar daar was een keer schaatsen te zien. Het WK allround Calgary werd bekeken door 858.000 kijkers.

Vooral de 5 km van de vrouwen wist veel kijkers te bereiken. In totaal keken daar 941.000 mensen naar. De 5 km van de heren deed het ook goed. Daar schakelden 824.000 mensen voor in. Zondagavond staat NPO 1 geheel in het teken van schaatsen.

Recht tegenover Wie is de Mol? zond RTL 4 de derde halve finale van Holland’s Got Talent uit. Daar keken in totaal 1,0 miljoen mensen naar. Een week eerder liepen de kijkcijfers ook al iets terug. In deze derde halve finale wisten Adinda en Sanne zich te plaatsen voor de grote finale. Met de huidige kijkcijfers staat Holland’s Got Talent op plek acht in het kijkcijferoverzicht.

Meteen na de halve finale van de talentenjacht zond RTL 4 een herhaling uit van Wie ben ik? Dat heeft de kijker geweten. In totaal keken er maar 717.000 mensen naar deze herhaling. Daarna keken er ook nog 366.000 mensen naar een herhaling van Iedereen is gek op Jack.

SBS6 zond weer eens een film uit. Dit keer koos de commerciële zender ervoor om de film, The Mummy uit te zenden. In deze film spelen Tom Cruise, Sofia Boutella en Jack Johnson de hoofdrollen. In totaal wisten zeker 312.000 mensen deze film te vinden. Even daarvoor wist SBS6 nog 416.000 mensen te laten lachen om de home video’s. Later op de avond keken er nog 492.000 mensen naar Hart van Nederland. Shownieuws bereikte daarna nog 328.000 kijkers.

In de vooravond was het vooral Kassa die veel kijkcijfers wist te bereiken. Het consumentenprogramma werd weer gepresenteerd door Amber Kortzorg. De Belbus was weer in handen van Renze Klamer. Hij ging dit keer op pad naar Schiphol. Een taxibedrijf maakte een ‘slordige’ fout. Gelukkig werd deze fout netjes hersteld dankzij Renze. In totaal keken er zeker 1,3 miljoen mensen naar Kassa. Hiermee staat Kassa op plek vier in het kijkcijferoverzicht.

Bij NPO 2 ging een nieuwe serie van start. Om 20.00 uur was de eerste aflevering van Das Boot te zien. De eerste aflevering was meteen goed voor 287.000 kijkers.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.

Foto: AVROTROS

Geef een reactie