Ruim 3,5 miljoen kijkers voor ontknoping Wie is de Mol?

Zaterdagavond was het dan eindelijk zover. Na weken in spanning leven werd duidelijk dat RTL Nieuws-lezeres Merel Westrik de Mol van het huidige seizoen bleek te zijn. In totaal keken er maar liefst 3,5 miljoen mensen naar de spannende ontknoping. Nog nooit eerder keken er zoveel mensen naar de ontknoping als dit seizoen. Hiermee staat het populaire spelprogramma bovenaan in het kijkcijferoverzicht.

Iedere aflevering wist veel kijkers te bereiken. Ook de talkshow, Moltalk, deed het goed op NPO 3. Vorige week verhuisde de talkshow even naar NPO 1. Frans Bauer in China profiteerde van de hoge kijkcijfers van Wie is de Mol? Hij sloot het seizoen af met maar liefst 1,5 miljoen kijkers. Deze kijkcijfers zijn goed voor plek drie in het kijkcijferoverzicht.

RTL 4 zond de vierde halve finale van Holland’s Got Talent uit.  In deze halve finale wisten Shinshan en Ripley zich te plaatsen voor de finale van volgende week. Deze vierde halve finale kon rekenen op 1,0 miljoen kijkers. Dat zijn evenveel kijkers dan een week eerder. De derde halve finale wist ook 1 miljoen mensen te bereiken.

Met deze kijkcijfers staat de talentenjacht op plek vijf in het kijkcijferoverzicht. Rond 22.00 uur zond RTL 4 een herhaling uit van Wie ben ik? Daar keken in totaal nog zeker 764.000 mensen naar. Een herhaling van Iedereen is gek op Jack wist nog 457.000 mensen te bereiken.

SBS6 deed weer niet mee om de strijd om de kijker. De commerciële zender koos weer voor een film. Dit keer werd de film, met de lange titel, The Sorcerer’s Apprentice uit. Deze film komt uit het jaar 2010. Onder andere Nicolas Cage is te zien in deze film. In totaal keken er toch nog 233.000 mensen hiernaar. Daarvoor keken er nog 486.000 mensen naar Lachen om home video’s.

Later op de avond scoorden Hart van Nederland en Shownieuws nog 529.000 en 449.000 kijkers. Later op de avond werd De mannen van taal nog herhaald. Daar keken rond half twaalf nog zeker 129.000 mensen naar. Op donderdagavond keken er ruim 600.000 mensen naar.

In de vooravond bereikte Kassa voor veel kijkers. Het consumentenprogramma besteedde aandacht aan influencers. Dat zijn mensen die actief zijn op onder andere Instagram en YouTube. Het bleek dat zij grof geld verdienen aan vrij jonge fans. Die maken heel eenvoudig geld over een gamer. Gelukkig ging presentatrice Amber Kortzorg dieper in op de zaak. In totaal zagen 1,0 miljoen mensen hoe deze YouTubbers zich van geen kwaad bewust zijn. Met deze kijkcijfers staat Kassa op plek zeven in het kijkcijferoverzicht.

Verder zond NPO 2 de tweede aflevering van Das Boot uit. Rond 20.00 uur keken daar nog 265.000 mensen naar. Een week eerder ging de serie nog van start met 287.000 kijkers. NPO 3 scoorde ruim 641.000 kijkers voor het schaatsen. Deze mensen zagen onder andere de shorttrack.

Ook later op de avond scoorde sport veel kijkers. Studio Sport Eredivisie wist om 22.30 uur nog zeker 1,4 miljoen kijkers te scoren. Hiermee staat het sportprogramma op plek vier in het kijkcijferoverzicht. Plek twee is er voor het NOS Journaal van 20.00 uur. Daar keken 1,9 miljoen mensen naar.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.

Foto: AVROTROS

 

Foto: AVROTROS

Geef een reactie