SBS6 haalt RTL 4 in op zomerse zaterdagavond

De commerciële zenders RTL 4 en SBS6 scoorden zaterdagavond bijzonder weinig kijkers. Dat kwam voor een deel door het warme zomerweer. Met temperaturen boven de dertig graden bleven de meeste mensen lang buiten. Rond 20.00 uur scoorde Humberto Tan maar 426.000 kijkers voor Ondertussen in Nederland.

Thank You For The Music deed het een keer beter. Daar keken namelijk 463.000 kijkers naar. Hiermee wist Kim-Lian van der Meij het te winnen van RTL 4. De afgelopen weken moest het muziekprogramma van SBS6 genoegen nemen met een ‘derde’ plek. Maar nu staat RTL 4 eens in de schaduw van SBS6.

Gelukkig voor RTL 4 wist de zender zich later wel te herpakken. Bankgiro Miljonairs wist namelijk nog 687.000 kijkers te bereiken. Zoek de fouten geen succes te noemen. Daar keken namelijk maar 219.000 mensen naar.

Eigenlijk waren er maar weinig mensen die in de avond voor de televisie zaten. NPO 1 zond een herhaling uit van Floortje naar het einde van de wereld. Hier schakelden nog 610.000 mensen voor in. Daarna keken er 566.000 mensen naar Leef je droom. De misdaadserie werd later op de avond nog bekeken door 493.000 mensen.

De EO was goed vertegenwoordigd bij NPO 2. Blue Planet II wist zeker 443.000 mensen te bereiken. Ondanks het warme weer, wilden de mensen deze natuurserie maar wat graag zien. Vorige week ging de natuurserie nog van start met een flink aantal kijkers minder.

Op de late vond wist Hart van Nederland nog 637.000 kijkers te informeren. Shownieuws werd daarna nog door 588.000 mensen bekeken. Nieuwsuur werd nog bekeken door 540.000 kijkers. Het NOS Journaal van 20.00 uur dook voor het eerst in lange tijd onder de miljoen kijkers. Om 20.00 uur keken er ‘maar’ 796.000 mensen naar het nieuwsprogramma van de NOS.

In de middag keken er juist wel veel mensen televisie. Dat kwam natuurlijk door het WK vrouwenvoetbal. Nederland stond in de middag namelijk tegenover Italië. Deze wedstrijd werd gewonnen door de oranje leeuwinnen met een mooie 2-0. In totaal keken er zeker 2,7 miljoen mensen naar deze wedstrijd.

De talkshow over het WK vrouwenvoetbal leverde NPO 1 ook nog 2,5 miljoen kijkers op. NPO 2 zond ook een vrouwenvoetbal wedstijd uit. Duitsland moest het namelijk opnemen tegen Zweden. Het Duitse team moest genoegen nemen met een nederlaag. Zweden wist deze wedstrijd op hun naam te zetten met 2-1.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.

Foto: SBS

Geef een reactie