VPRO lanceert nieuwe webserie RIPTV

VPRO lanceert nieuwe webserie RIPTV

Geschreven door Pieter Jongsma

De VPRO heeft de nieuwe webserie RIP TV gelanceerd, in het programma is er aandacht voor de hoogtepunten van televisie en programma's die de tv groot hebben gemaakt.

'Televisie zoals wij het kennen is niet meer. Televisie is dood. En dat is zonde, want met de dood van televisie gaat zoveel moois verloren', aldus makers Ivo van Aart en Daan Windhorst. In de webserie komen zes memorials van alle genres voorbij: van reality tot livetelevisie en van reisprogramma's tot spelletjes met BN'ers.

"Iedereen heeft Netflix. YouTubers zijn de nieuwe popsterren. En elke online dienst, van Facebook tot Twitter, begint z'n eigen online programma's.", laat de VPRO weten. Voor programmamakers Ivo van Aart en Daan Windhorst is het heel duidelijk: televisie is dood.

Daan: 'Als jij dan zegt 'ja maar Heel Holland Bakt trekt 3 miljoen kijkers' dan roepen wij paniekerig 'ja maar TV is wel gewoon voorbij hoor. Televisie is dood, lang leve televisie. Opdat wij nooit vergeten.' Van daaruit is het idee ontstaan voor RIP TV: een terugblik op de hoogtepunten van televisie en programma's die tv groot heeft gemaakt.