TVOH verslaat Flikken Maastricht!
Geschreven door Sebastiaan Boers Laatste update:De vrijdagavond stond in het teken van een kijkcijferstrijd tussen RTL 4 en NPO 1. De commerciële zender RTL zond de nieuwe aflevering van The Voice of Holland (TVOH) uit, terwijl de AVROTROS van start ging met een nieuw seizoen van Flikken Maastricht.
De strijd om de kijker is door RTL gewonnen. Maar liefst 2.320.000 keken naar de blind auditions van TVOH. De talentenjacht is zo goed bekeken dat het is geëindigd op de eerste plek in de kijkcijfer top 25. RTL scoort hiermee een marktaandeel van 34,9 %.
Ook Goede Tijden Slechte Tijden (GTST) wist vrijdagavond veel kijkers te trekken. De soap van RTL wist 1.683.000 kijkers aan zich te binden. Daarmee scoort GTST de hele week dik boven het miljoen. Vrijdagavond was het kijkcijfer aantal goed voor een derde plek in de kijkcijfer top 25. Met een marktaandeel van 29,2 % wederom een mooie score voor RTL.
Direct na TVOH stond Humberto Tan klaar met zijn talkshow RTL Late Night. Van de 2 miljoen kijkers voor TVOH bleven er ruim 1.286.000 mensen over om naar RTL Late Night te kijken. De talkshow van Humberto staat op de vijfde plek in de kijkcijfer top 25 en haalt voor RTL een marktaandeel binnen van 29,5 %.
Ook wist de AVROTROS te scoren met Flikken Maastricht. Het nieuwe seizoen werd bekeken door 1.647.000 mensen. Het nieuwe seizoen staat op de vierde plek in de kijkcijfer top 25. Met dit kijkersaantal haalt de AVROTROS een marktaandeel binnen van 24,5 %.
De andere commerciële zender SBS 6 zag haar kijkersaantal om 20.00 uur verder terug lopen. Naar Shownieuws keken vrijdagavond slechts 223.000 mensen en komt niet voor in de kijkcijfer top 25. Hiermee haalt SBS een marktaandeel binnen van 4,1 %.
Ook de reallifesoap van Patty Brard werd niet door veel mensen bekeken. In totaal keken 266.000 mensen naar de nieuwe aflevering. Ook Patty staat met haar reallifesoap niet in de kijkcijfer top 25. Toch haalt SBS door Patty een marktaandeel binnen van 4,0 %.
Direct na Patty's reallifesoap was het de beurt aan Andy en Melisa. Deze reallifesoap werd redelijk bekeken. In totaal keken 439.000 mensen naar de oud-voetballer en zijn vrouw. Hiermee staat deze reallifesoap op de 19e plek in de kijkcijfer top 25. SBS scoort hiermee een marktaandeel van 6,7 %.
Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die dagelijks gepubliceerd worden door Stichting kijkonderzoek.