Radiocommercial Albert Heijn beste in januari
Geschreven door Pieter JongsmaIn de radiocommercial van de maand verkiezing van het Radio Advies Bureau (RAB) is de actiecommercial “Hamsteren!” van adverteerder Albert Heijn als beste beoordeeld door de Nederlandse consument. De radiocommercial is hiermee genomineerd voor de jaarlijkse publieksprijs die op 11 juni 2013 wordt uitgereikt.
Albert Heijn adverteert al jaren consistent met de actie “Hamsteren!” en de daarbij behorende televisie en radiocommercials. Hierdoor is de herkenbaarheid groot en dit wordt beloond met een grote waardering van de Nederlandse consument. De radiocommercial wint met ruime voorsprong. Albert Heijn was ook winnaar in januari en juli 2012 en werd tweede in december 2012.
Tweede in januari is de radiocommercial van MAGGI Braadstomen (Nestlé) waarin duidelijk wordt gemaakt dat malse kip heel eenvoudig te maken is, met een beetje van jezelf en een beetje van MAGGI. Deze slogan gaat al lange tijd mee en zal ook bij de consument een glimlach oproepen. Vooral de vrouwen waarderen deze commercial.
Jamin wordt derde met de commercial “Cupcakecup”, waarin een prijsvraagactie op facebook wordt aangejaagd. Uit onderzoek blijkt dat radioreclame een direct effect heeft op de digitale activiteiten van consumenten. (zie ook http://www.rab.fm/Onderzoek/effectiviteit/Radio-in-de-Mediamix/radio-en-internet )