Jubileummaand meest succesvolle oktobermaand ooit voor Discovery Channel
Geschreven door Pieter JongsmaAfgelopen maand is de meest succesvolle oktobermaand ooit geweest voor Discovery Channel.
De zender vierde zijn 25-jarige jubileum in Nederland en kan dit feestelijke feit onderstrepen met dit record. Niet alleen met een all day marktaandeel van 4,8% in de doelgroep man 20-49 maar ook prime time heeft Discovery Channel de beste score in een oktobermaand behaald met 2,7 % marktaandeel.
Arno Flapper, Channel Manager Discovery Channel: 'Wij zijn heel trots op dit record in notabene de maand waarin wij ons jubileum vieren. Met name de programma's 'Baggage Battles' en 'Deadliest Catch' hebben hieraan bijgedragen. Ook het nieuwe seizoen van 'How Do They Do It' met Joep van Deudekom laat mooie cijfers zien. De eerste aflevering behaalde ruim 110.000 kijkers (6+).'
25-jarige jubileum
Al 25 jaar geeft Discovery Channel gehoor aan de nieuwsgierigheid van de kijker en vergroot het met zijn programmering de wereld. Met de campagne 'Make Your World Bigger' heeft de zender het jubileum aangegrepen om dit verder uit te dragen. De kijker is hierbij uitgedaagd om een of meerdere micro-challenges te doen en zo hun wereld te vergroten. 'Vind goud', 'Ren je eigen obstacle run', of 'Vang je eigen voedsel' zijn een paar voorbeelden. Inmiddels zijn vele kijkers de uitdaging aangegaan en zijn ruim 1300 foto's en video's via discovery.nl gedeeld. Binnenkort wordt duidelijk wie hiermee een sneeuwscootersafari in Lapland heeft gewonnen.