Popster! levert flink wat kijkers in
Geschreven door Sebastiaan BoersDe talentenjacht met poppen, Popster!, levert flink wat kijkers in. De tweede aflevering van dit nieuwe programma wist vrijdagavond 707.000 kijkers te vermaken. Aflevering één werd een stuk beter ontvangen. Vorige week keken er nog 1.142.000 mensen naar deze nieuwe talentenjacht. Een verlies van bijna 400.000 kijkers na één aflevering. Het marktaandeel voor SBS6 komt uit op 9,8 %.
Alleen het nieuwsprogramma Hart van Nederland wist boven de 707.000 kijkers van Popster! te scoren. In totaal keken er 816.000 mensen naar het laatste binnenlandse nieuws. Het marktaandeel wat Hart van Nederland daarmee binnen haalt komt uit op 14,1 % voor SBS6.
Ook forse verliezen bij RTL 4 met onder andere de TV Kantine. De aflevering van vrijdagavond werd bekeken door 1.209.000 mensen. Dat aantal ligt een stuk lager als een week eerder, ook bijna 400.000 kijkers minder. Vorige week zaten er nog 1.613.000 mensen klaar voor dit satirische programma van Carlo Boszhard en Irene Moors. Het marktaandeel voor de TV Kantine komt uit op 16,2 %.
Alles mag op vrijdag is ook minder bekeken dan een week eerder. In totaal keken er vrijdagavond 1.347.000 mensen naar het programma met Gordon, Gerard Joling en Jandino Asporaat. Dat zijn er ruim 300.000 kijkers minder dan een week eerder. Vorige week keken er nog 1.606.000 mensen naar dit spel programma. Het marktaandeel wat de drie mannen opleveren voor RTL 4 komt uit op 19,2 %. Als hekkensluiter voor RTL 4 scoort Humberto Tan 1.342.000 kijkers voor zijn talkshow. Daarmee scoort RTL 4 een marktaandeel binnen van 25,5 % dankzij RTL Late Night.
De Belgische misdaadserie Witse deed het beter dan haar concurrenten SBS6 en RTL 4. In totaal keken er 1.376.000 mensen naar deze serie, die door de AVROTROS wordt uitgezonden. Toch levert ook dit programma kijkers in. Vorige week keken er namelijk nog 1.458.000 mensen. Het marktaandeel voor de AVROTROS komt uit op 18,6 %.
Alle programma's verliezen kijkers door niemand minder dan Astrid Joosten. Zij weet met haar quiz Twee voor Twaalf veel kijkers weg te snoepen van haar concurrentie. De quiz die dit seizoen verhuisd is van de donderdag naar de vrijdagavond, wist in met de eerste aflevering 842.000 kijkers te vermaken. Daarmee weet Astrid een marktaandeel binnen te halen van 11,4 % voor de VARA.
College tour met als gast Chantal Janzen wist het vrijdagavond ook goed te doen. In totaal keken er 661.000 mensen naar dit praatprogramma van de NTR. Het is meteen ook het best scorende programma van de vrijdagavond van NPO 3. Het marktaandeel voor de NTR komt uit op 8,9 %.
Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.