Wilko van Iperen nieuw hoofd Digital bij BNN-VARA
Geschreven door Pieter JongsmaWilko van Iperen (38) wordt met ingang van 1 juli a.s. het nieuwe hoofd Digital bij BNN-VARA.
Hij wordt dan verantwoordelijk voor alle activiteiten binnen de digitale platforms: internet, mobiel en themakanalen. Wilko volgt Rutger Verhoeven op.
Wilko van Iperen was de afgelopen zeven jaar hoofd van de afdeling Digitaal & Innovatie bij de NCRV en, sinds de fusie, bij KRO-NCRV. Daarvoor was hij coördinator van de webredactie bij de Nieuwe Media-afdeling van de VARA.
Wilko van Iperen: 'De afgelopen zeven jaar heb ik bij KRO-NCRV ruim baan gekregen om crossmediale formats te ontwikkelen zoals In Therapie, De Slimste Mens en De Monitor en daar ben ik dankbaar voor. Maar het was ook tijd voor mij een nieuwe uitdaging aan te gaan. Ik heb erg veel zin om bij BNN-VARA met weer andere genres, doelgroepen en mediamerken aan de slag te gaan'.
Robert Kievit, mediadirecteur BNN-VARA: 'Met zo'n 2,2 miljoen unieke bezoekers per week speelt BNN-VARA nu al een grote rol in het digitale domein. Met succesvolle sites als Kassa, 3 Op Reis, DWDD en Spuiten & Slikken en met succesvolle apps als die van Giel, Per Seconde Wijzer en Twee voor Twaalf. Wij zijn blij met de komst van Wilko. Hij is de juiste man om de voortrekkersrol van BNN-VARA te versterken en om daarbij te blijven innoveren en te experimenteren op alle mogelijke digitale kanalen die er al zijn en gaan komen in de toekomst.'