Ruim 700.000 kijkers voor eerste liveshow K3 Zoekt K3
Geschreven door Daniël SchalkDe eerste liveshow van K3 Zoekt K3, de zoektocht naar de opvolgster van Josje, Kristel en Karen, trok vrijdagavond 746.000 kijkers op SBS6. Het marktaandeel voor de familiezender komt uit op 10,6 procent. Sinds de start van het zesde seizoen van The Voice of Holland heeft SBS6 het zwaar.
De eerste drie uitzendingen van K3 Zoekt K3, drie auditierondes, trokken ruim 900.000 kijkers. De week daarna zakte de kijkcijfers compleet in. De vierde en tevens laatste auditieronde trok tegenover de seizoenstart van het zesde seizoen van The Voice of Holland slechts 450.000 kijkers.
Tijdens de eerste bootcamp-uitzending ging het alweer wat beter. De vijfde uitzending van K3 Zoekt K3 trok 556.000 kijkers, ongeveer 100.000 kijkers meer dan een week eerder. Ook de week daarna gingen de kijkcijfers weer omhoog. Naar de zesde uitzending keken 690.000 mensen.
De eerste liveshow van K3 Zoekt K3 ging richting de 800.000 kijkers en wordt daarmee toch wel een gevaar voor het RTL4-programma The Voice of Holland. Vrijdagavond keken er 2.405.000 mensen naar The Voice of Holland. Het marktaandeel komt uit op 33,8 procent voor familiezender RTL4.
Flikken Maastricht, de winnaar van de Gouden Televizier-Ring 2014, trok vrijdagavond tegenover het talentenjacht-geweld 1.871.000 kijkers. Het marktaandeel voor de AVROTROS komt uit op 24,9 procent. Hoeveel mensen er in België vrijdag naar K3 Zoekt K3 keken wordt maandag pas bekendgemaakt.
Lees ook: 'Belgische Laura valt af in eerste liveshow K3 Zoekt K3'