Minder kijkers voor tweede liveshow K3 Zoekt K3
Geschreven door Daniël Schalk Laatste update:Vrijdagavond keken er 626.000 mensen naar de tweede liveshow van K3 Zoekt K3, de zoektocht naar de opvolgster van Josje, Kristel en Karen. Het marktaandeel voor SBS6 komt uit op 9,6 procent. Vrijdag streden de negen kandidaten om een plekje in de halve finale van volgende week.
De 626.000 kijkers zagen hoe de Nederlandse Suzan K3 Zoekt K3 moest verlaten na de tweede liveshow. Vorige week vrijdag keken er 746.000 Nederlanders naar de eerste liveshow van K3 Zoekt K3. In België keken er een stuk meer mensen naar de eerste liveshow, namelijk 1.144.924 mensen.
Sinds de start van het zesde seizoen van The Voice of Holland heeft K3 Zoekt K3 het erg zwaar op SBS6. De eerste drie auditie-uitzendingen trokken 955.000, 912.000 en 989.000 kijkers, maar na de start van de RTL4-show The Voice of Holland stortte de kijkcijfers in naar slechts 450.000 kijkers.
De twee bootcamp-uitzendingen trokken 556.000 en 690.000 kijkers op SBS6. In België gaat het juist het tegenovergestelde. Nadat de eerste uitzending 1.117.550 kijkers trok zakte de kijkcijfers in naar 900.000 kijkers. Maar sinds de bootcamp trekt de Vlaamse tv-zender VTM weer een miljoenenpubliek.
Lees ook: 'Nederlandse Suzan valt af in tweede liveshow K3 Zoekt K3'