Verborgen verleden ziet kijkcijfers dalen
Geschreven door Sebastiaan BoersHet reportageprogramma Verborgen verleden ziet haar kijkcijfers iets dalen. Vorige week zaterdagavond keken er 822.000 mensen,naar de aflevering met Jochem Myjer. Zaterdagavond keken er 575.000 mensen naar dit reportageprogramma. Met de huidige kijkcijfers staat Verborgen verleden op plek 18 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de NTR komt uit op 8,0 %.
Voordat Verborgen verleden werd uitgezonden, was het tijd voor Blauw bloed. Het royaltyprogramma van de EO werd bekeken door 561.000 mensen. Dat zijn er minder dan een week eerder. Vorige week keken er 620.000 mensen naar Blauw bloed. Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat het royaltyprogramma op plek 20 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de EO komt uit op 8,9 %.
Andere tijden zag haar kijkcijfers iets stijgen. Een week geleden keken er 707.000 mensen naar dit geschiedenisprogramma. Deze week keken er 708.000 mensen naar Andere tijden. Met deze kijkcijfers staat Andere tijden op plek 14 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de VPRO/NTR komt uit op 10,4 %.
Op de late avond van NPO 2 was het weer tijd voor een misdaadserie. Deze week zond de KRO-NCRV de eerste aflevering uit van Whitechapel. Hier keken in totaal 277.000 mensen naar. Met die kijkcijfers komt het marktaandeel voor de KRO-NCRV uit op 4,8 %.
Paul de Leeuw opende zijn keuken voor de pubers bij NPO 3. Rond 19.25 uur keken er weer 306.000 mensen naar Paul's puber kookshow. Een week eerder keken er meer mensen, namelijk 330.000. Met de kijkcijfers van zaterdagavond ziet de VARA een marktaandeel binnen komen van 5,0 %.
Een andere misdaadserie van de KRO-NCRV, Luther, bereikte 290.000 zaterdagavond kijkers voor NPO 3. Dat zijn er ook minder dan een week eerder. Vorige week keken er 342.000 mensen naar deze misdaadserie. Dankzij deze kijkcijfers ziet de KRO-NCRV een marktaandeel binnen komen van 4,1 %.
Een herhaling van Mindf*ck leverde vorige week plek 23 op in het kijkcijferoverzicht. Dit had alles te maken met de 549.000 mensen die deze herhaling bekeken. Zaterdagavond keken er weer 378.000 mensen naar de herhaling van maandagavond. Deze week staat Mindf*ck niet in het kijkcijferoverzicht. De AVROTROS ziet een marktaandeel binnen komen van 5,8 %.
Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.