Nederland verhuist start met 645.000 kijkers
Geschreven door Sebastiaan BoersZaterdagavond zond AVROTROS een nieuwe realityprogramma uit; Nederland verhuist. In Nederland verhuist worden Nederlanders gevolgd die verhuizen. Dit programma lijkt een beetje op het succesvolle Ik Vertrek.
De eerste aflevering van Nederland verhuist werd bekeken door 645.000 mensen. Dankzij deze kijkcijfers staat dit nieuwe programma op de zesde plek in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor AVROTROS komt uit op 18,9 %.
Recht tegenover Nederland verhuist zond NPO 3 een herhaling uit van Bommetje. Dit natste programma van Nederland werd bekeken door 238.000 mensen. Een week eerder liepen de kijkcijfers terug naar slechts 122.000. Met de huidige kijkcijfers staat Bommetje onderaan in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor AVROTROS komt uit op 6,7 %.
De kookwedstrijd van RTL 4, Grillmasters, werd vorige week bekeken door 127.000 mensen. Zaterdagavond stegen de kijkcijfers voorzichtig door naar 187.000 kijkers. Direct na Grillmasters keken er 288.000 mensen naar RTL Woonmagazine. Dat zijn er meer dan een week eerder. Vorige week keken er namelijk 227.000 mensen naar dit woonprogramma. Met de huidige kijkcijfers staat RTL Woonmagazine op plek 24 in het kijkcijferoverzicht. Hiermee scoort RTL 4 de volgende twee marktaandelen; 6,4 % (Grillmasters) en 8,5 % (RTL Woonmagazine).
Vorige week verraste SBS6 vriend en vijand door de vooravond te winnen van RTL 4. Ook dit keer slaagde SBS6 erin om meer kijkers te bereiken dan RTL 4. Een week geleden zagen 286.000 mensen een aflevering van De 20... Zaterdagavond keken er weer 367.000 mensen naar De 20... Daarna toonde Jochem van Gelder weer aan 426.000 kijkers zijn home video's. Een week eerder keken er 319.000 mensen naar de home video's van Jochem.
Met de huidige kijkcijfers staat De 20... op plek 15 in het kijkcijferoverzicht. De home video's van Jochem staan met de huidige kijkcijfers op plek 14 in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor SBS6 komt uit op 12,6 % voor De 20... en op 10,8 % voor Lachen om home video's.
Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.