24Kitchen breekt records in succesvolle zomer
Geschreven door Pieter Jongsma24Kitchen beleeft de meest succesvolle zomer ooit! In de zomerperiode juli en augustus wist het kanaal voor het eerst sinds haar bestaan boven een gemiddeld marktaandeel van 1% uit te komen in de categorie kijkers 20-49 jaar.
Een ruime verdubbeling ten opzichte van vorig jaar zomer. Het gemiddeld marktaandeel bij de vrouwelijke doelgroep in diezelfde leeftijdscategorie wist zelfs de 1.5% marktaandeel te overstijgen, bijna een verdriedubbeling ten opzichte van de zomer van 2016. In totaal stemden deze zomer ruim 5 miljoen kookliefhebbers op de tv-zender af.
Deze zomer lanceerde 24Kitchen de populaire '24Kitchen maakt jouw zomer lekkerder' campagne. De hele zomer bood 24Kitchen haar kijkers en volgers handige tips om in een handomdraai lekkere, zomerse gerechten op tafel te zetten. Ook presenteerde de zender een zomerse programmering en nieuwe eigen producties als 'Miljuschka's Street Food Vietnam' (van 24Kitchen-chef Miljuschka Witzenhausen) en 'Estée in Parijs' van 24Kitchen-chef Estée Strooker). Ook werd voor het eerst het 24Kitchen Festival georganiseerd.
Foto: 24Kitchen