Stuk TV maakt serie rond clickbait-titels
Geschreven door Pieter JongsmaGiel de Winter, Thomas van de Vlugt en Stefan Jurriens gaan in een nieuwe serie op StukTV clickbait titels aanpakken. Titels van video’s waar menig YouTube-kijker snel en makkelijk op klikt. Het doel van de makers is eenvoudig: de meeste likes, clicks en een goede watch time in een korte periode genereren.
In de nieuwe YouTube-serie Clickbait dagen zij zichzelf daarom, op basis van een clickbaittitel, iedere week uit. Normaal bedenken de mannen eerst de inhoud van de video. Nu draaien ze het om en bedenken ze eerst de titel en thumbnail.
Giel de Winter: “StukTV op zijn absolute hoogtepunt! Het verdoemde internet wordt overspoeld met clickbaits, maar wij namen de uitdaging aan om niet alleen epische titels en thumbnails te creëren, maar ze ook daadwerkelijk tot leven te brengen. En geloof me, deze gedurfde aanpak heeft ons in onvergetelijke en adembenemende situaties gebracht! Vanaf 15 juli is het aan ons om je te laten zien wat er gebeurt als creativiteit en actie samenkomen."
Clickbait, Vanaf zaterdag 15 juli, om 17.00 uur op het YouTube-kanaal van StukTV.